مشکلات سامانه «سماح» رفع شود/ آمادگی ۶۲ موکب قمی برای اربعین
کد خبر: 3834887
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

مشکلات سامانه «سماح» رفع شود/ آمادگی ۶۲ موکب قمی برای اربعین

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به اینکه ۶۲ موکب برای اربعین امسال آماده خدمت‌رسانی خواهند بود، گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح برای زائران ضروری بوده لذا لازم است مشکلات ثبت‌نام آن‌ها که شکایات بسیاری را به دنبال داشته به زودی رفع شود.

26 موکب قم آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند/رفع مشکلات سامانه ثبت‌نام زائرینبه گزارش ایکنا از قم، یونس عالی‌پور، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم امروز، 23 مردادماه در سومین جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد، بیان کرد: برای شناخت بیشتر موکب‌ها قرار بر این است علاوه بر اینکه کپی لیست اسامی به دستگاه‌های اجرایی منتقل می‌شود، در صورت لزوم کارت شناسایی از طرف استانداری برای آن‌ها صادر شود.

وی درباره اسکان زائران خارجی در اربعین افزود: استقبال از زائران غیرایرانی تکلیف اداری ماست و لذا برای این امر مسجد مقدس جمکران را در نظر گرفتیم و در صورت لزوم اماکن دیگر مثل مصلی آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.

عالی‌پور با اشاره به اینکه 62 موکب برای اربعین امسال آماده خدمت‌رسانی خواهند بود، بیان کرد: افراد مسن که عازم عتبات عالیات هستند باید حتماً یک نفر همراه داشته باشند و یا اگر بدون همراه هستند، اعزام آن‌ها از طریق حج و زیارت باشد تا در صورت بروز حادثه یا مشکلی مسئولان مربوطه اقدام به برطرف کردن مسئله به‌وجود آمده کنند.

معاون هماهنگی امور زائران درباره افزایش مراجعات به سامانه سماح و کندی سرویس‌دهی سامانه اظهار کرد: ثبت نام در این سامانه برای زائران ضروری بوده و لذا لازم است مشکلات ثبت‌نام آن‌ها که شکایات بسیاری را به دنبال داشته به زودی رفع شود، زیرا داشتن آمار افرادی که به عتبات اعزام می‌شوند در سامانه سماح ضروری است.

وی افزود: دستگاه‌ها علاوه بر اینکه برای ثبت نام در این سامانه باید اطلاع‌رسانی کنند رسانه‌ها و صداوسیما نیز باید در این زمینه کوشا باشند، زیرا اگر زائری در این سامانه ثبت نام نکند هیچ کس مسئولیت آن‌ها را نمی‌پذیرد.

عالی‌پور میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: استان قم در مسیر زائران اربعین قرار دارد از این‌‌رو لازم و ضروری است که این استان به نحو احسن از زائران اباعبدالله الحسین(ع) میزبانی کند.

عالی‌پور گفت: به زودی در مرز مهران زمین 4 هزار متری‌ را تحویل خواهیم گرفت که محل پشتیبانی موکب‌های اربعین در سال‌های آینده باشد.

انتهای پیام

captcha