حضور ۱۱ کاروان سلامت در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3834890
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
در قالب طرح «نذر آب ۲» انجام می‌شود؛

حضور ۱۱ کاروان سلامت در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از نیمه مردادماه تا پایان شهریور، ۱۱ کاروان سلامت در قالب مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» در سطح روستا‌ها و نقاط محروم استان حضور پیدا می‌کنند.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌و‌‌بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: ‌از نیمه مردادماه تا پایان شهریور، 11 کاروان سلامت در قالب مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» در سطح روستاها و نقاط محروم استان حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون دو کاروان سلامت‌ از استان‌های اصفهان و البرز، در جنوب (شهرستان ایرانشهر) و شمال استان (شهرستان هیرمند) مستقر شده و به ارائه خدمات بهداشتی درمانی و فرهنگی به مردم روستایی استان پرداخته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اهمیت طرح ملی «‌نذر آب» اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان، مرحله نخست این طرح را در تابستان سال گذشته در قالب سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان‌های سلامت به اجرا در آورد که با موفقیت همراه بود.

راشکی افزود: ارائه خدمات درمانی، ویزیت رایگان، ارائه مشاوره تحصیلی و کارآفرینی، توزیع سبد غذایی و همچنین لوازم‌التحریر و کیف و کفش از جمله خدمات کاروان‌های سلامت در استان است.

توزیع 15 هزار ماسک میان مردم طوفان‌زده سیستان

این مقام مسئول همچنین با اشاره به طوفان روزهای اخیر در شمال استان بیان کرد: طی امروز و روز گذشته، تعداد 15 هزار ماسک میان مردم طوفان‌زده سیستان در شمال استان توزیع شد.

وی افزود: نیروهای هلال احمر همزمان با بروز طوفان و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان با حضور در منطقه خدمات‌رسانی به مردم را آغاز کردند به طوریکه بیشترین توزیع ماسک با ۱۲ هزار عدد در زابل بوده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان روز گذشته به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید که میزان ذرات معلق در هوای منطقه را به ۱۱ برابر حد مجاز رساند.

انتهای پیام

captcha