استقبال کودکان الجزایری از مدارس تابستانه قرآن  
کد خبر: 3834892
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

استقبال کودکان الجزایری از مدارس تابستانه قرآن  

گروه بین‌الملل ـ مدارس قرآنی و مساجد استان «قسنطینه» الجزایر با استقبال ویژه کودکان و نونهالان در تعطیلات تابستان مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «المساء»؛ شمار زیادی از کودکان استان قسنطینه الجزایر، هرساله همزمان با آغاز تعطیلات تابستان، در مدارس قرآنی و مساجد ثبت‌نام می‌کنند تا به کمک مربیان خبره و امامان جماعت، قرآن کریم را آموزش ببینند.
 
بسیاری از خانواده‌ها نیز فرزندان خود را در تعطیلات تابستان برای یادگیری علوم دینی به ویژه حفظ سوره‌هایی از قرآن کریم به مراکز آموزشی هدایت می‌کنند. آن‌ها عقیده دارند که فرزندانشان در طول سال تحصیلی فرصت کافی برای ثبت‌نام و آموزش در مدارس قرآنی پیدا نمی‌کنند. لذا از این تعطیلات برای فراگیری قرآن استفاده می‌کنند.
 
دانش‌آموزان تأکید دارند که تعطیلات تابستانی فرصت خوبی است تا آنان تعدادی از آیات و سوره‌های قرآن کریم و همچنین احادیث شریف نبوی را حفظ کنند.
 
«عبدالرحمان وسیم»، نوجوان 14 ساله، که در حال حفظ سوره بقره است، در این باره گفت: به دلیل امتحانات پایان ترم و سنگینی دروس تخصصی در طول سال تحصیلی نمی‌توانستم در مدارس قرآنی ثبت‌نام کنم. لذا از تعطیلات تابستان استفاده کرده و آن را فرصت مناسبی برای حفظ سوره‌های بلند قرآن می‌دانم.
 
آموزش قرآن در مدارس قرآنی تابستانی مبتنی بر آموزش نوشتن و ادای صحیح مخارج حروف و ترتیل صحیح قرآن است. در این مدارس احادیث نبوی و ادعیه هم آموزش داده می‌شود و مدرسان اداره اوقاف و امور دینی الجزایر در این کلاس‌ها تدریس می‌کنند.
 
«عبدالحکیم خلفاوی»، رئیس اداره آموزش قرآن و فرهنگ اسلامی اداره اوقاف و امور دینی الجزایر در استان قسنطینه، در این باره گفت: هرساله در تعطیلات تابستان بیش از 5 هزار دانش‌آموز از سنین مختلف در این مدارس قرآنی ثبت‌نام می‌کنند و در سال‌های اخیر نیز شاهد تمایل و توجه بیشتری از سوی اولیای دانش‌آموزان برای ترغیب فرزندانشان به آموزش‌ قرآن بوده‌ایم.
 
انتهای پیام 
captcha