۵۰۰ بسته غذایی در مناطق محروم خراسان‌جنوبی توزیع شد
کد خبر: 3834921
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
به‌مناسبت دهه ولایت؛

۵۰۰ بسته غذایی در مناطق محروم خراسان‌جنوبی توزیع شد

گروه اجتماعی ــ جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: به‌مناسبت دهه ولایت ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش ۵۰ میلیون تومان بین اهالی مناطق کم‌برخوردار استان توزیع می‌شود.

۵۰۰ بسته غذایی در مناطق محروم خراسان‌جنوبی توزیع شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، قهر ۱۹ ساله طبیعت در خراسان جنوبی و آثار به جای مانده از خشکسالی در استان بر کسی پوشیده نیست. کمبود نزول باران و جان دادن قنات‌ها اولین یادگاری از خساست آسمان بود که خود مشکلاتی اعم از از بین رفتن منابع درآمد روستاییان و خشک شدن اراضی کشاورزی را رقم زد.

در پی بروز این ناملایمت‌ها بسیاری از روستاییان چتر فقر را بر سر گرفته و برای بارانی دیگر دست به دعا برداشتند. در این بین جمعیتی به نام هلال احمر از مهر و مهربانی پا به میدان گذاشت و در کنار دیگر رسالت‌های ذاتی‌اش، تلاش می‌کند که با کمک‌هایی هر چند اندک، دردهایشان را مرهم شود.

جمعیت هلال احمر در دوره‌ها و به مناسبت‌های مختلف با توزیع بسته‌های معیشتی بین خانوارهای نیازمند گامی برای ابراز همدردی با هم استانی‌ها برمی‌دارد.

مجیدرضا لطیفی، جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی، امروز 23 مرداد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: به‌مناسبت دهه ولایت ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش ۵۰ میلیون تومان بین اهالی مناطق کم‌برخوردار استان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه این بسته‌ها شامل‌ روغن، برنج، ماکارانی و قند است، افزود: توزیع این بسته‌ها با هدف کمک به قشر محروم در تأمین حداقل‌های زندگی است.

لطیفی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده طی دهه ولایت، بیان کرد: برگزاری ۲۲ ایستگاه سلامت با هدف سنجش فشار خون نمازگزاران در مصلی‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی  ابراز کرد: همچنین در قالب اجرای طرح نیابت، سرکشی از خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست با اولویت سادات صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

captcha