یک نقشه راه پنج ساله برای فعالیت تشکل‌های غدیری
کد خبر: 3834924
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

یک نقشه راه پنج ساله برای فعالیت تشکل‌های غدیری

گروه ادب ــ نویسنده کتاب «ایده‌هایی با شال سبز» چاپ این کتاب را شروع ارتباط تازه با فعالان غدیری امت اسلامی دانست و افزود: معتقدیم راه احیای معارف غدیری داشتن نگاه جبهه‌ای و ارتباط مستمر حرکت‌های هم افزا توسط تشکل‌های مردمی است.

5شنبه///یک نقشه راه پنج ساله برای فعالیت تشکل‌های غدیریبه گزارش ایکنا به نقل از مؤسسه رویش رسانه؛ محسن مشرقی، مدیرعامل مؤسسه رویش رسانه و مؤلف کتاب «ایده‌هایی با شال سبز» درباره این کتاب گفت: این کتاب حاوی ۳۰۰ ایده کاربردی در تکریم و ترویج غدیر است که در مصاحبه و ارتباطی مستمر با مجموعه‌های فعال غدیری به دست آمده است. برای تدوین کتاب به سراغ فعالان، کارشناسان و خبرگان غدیری کشور رفتیم و با انجام مصاحبه عمیق شروع به گردآوری اطلاعات و تجربیات این مجموعه‌ها کردیم.

وی افزود: ارائه دسته‌بندی از تجربیات و ایده‌های غدیری گردآمده قدم بعدی بود که فهرست کتاب «ایده‌هایی با شال سبز» را تشکیل می‌دهد. نماز جماعت غدیر، زیارت غدیر، اطعام غدیر، خطابه غدیر، غدیریه‌سرایی، تکریم سادات، شادمانه غدیری، کودکان غدیری، پژوهش‌های غدیری، هدیه‌های غدیری، ایده‌های ترویجی غدیر و تأمین مالی غدیر فهرست اصلی این کتاب است.

ارائه یک مدل عملیاتی برای مجموعه‌های غدیری

مشرقی در ادامه درباره تشکل‌های غدیری بیان کرد: به نظر می‌رسد این تشکل‌ها باید با نگاهی بلندمدت، مستمر و نرم به طراحی نقشه خود بپردازند. از این رو شایسته است هر مجموعه با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود یک برنامه پنج ساله تدوین کند.

وی تصریح کرد: در این کتاب با تکیه بر تجربیات گردآمده به استخراج یک مدل عملیاتی پنج ساله برای تشکل‌های غدیری پرداخته‌ایم. پنج گام که می‌تواند یک مجموعه فرهنگی را به تدریج و با حداقل ظرفیت‌ها به یک تشکل فعال و مؤثر غدیری تبدیل کند. یکی از نقطه‌های شروع برای فعالیت می‌تواند شروع با یک ایده غدیری یا یک فصل از کتاب حاضر باشد.

نگران بودجه فعالیت‌های غدیری خود نباشید

وی افزود: با اندک بررسی در پیشینه حرکت‌های مؤثر و ماندگار مجموعه‌های غدیری این برداشت حاصل می‌شود که موفقیت همیشه نتیجه بودجه‌های کلان و آماده نیست، بلکه در گرو سرمایه‌گذاری بر هسته‌های چابک، خالص و خلاق مردمی است که بدون هیچ پشتوانه دولتی تکیه اصلی خود را بر مردم نهاده‌اند. در فصل پایانی کتاب برخی از این تجربیات با عنوان «تأمین مالی غدیر» آمده است که برای راهنمایی فعالان غدیری به اشتراک گذاشته شده و می‌تواند متناسب با فضا و امکانات آن مجموعه بومی‌سازی شود.

شما هم سهمی در تکمیل بانک ایده‌های غدیری داشته باشید

مؤلف کتاب «ایده‌هایی با شال سبز» یادآور شد: چاپ این کتاب شروع ارتباط تازه با فعالان غدیری امت اسلامی است و معتقدیم راه احیای معارف غدیری داشتن نگاه جبهه‌ای و ارتباط مستمر حرکت‌های هم‌افزا به همت تشکل‌های مردمی است و یک مدل کاملاً پیشنهادی و اولیه است که امیدواریم افراد با به اشتراک‌گذاری تجربیات و ایده‌های خود در تکمیل آن ما را یاری کنند. سایت ایده‌های غدیری به آدرس www.ghadiridea.ir محلی برای ثبت تجربیات و ایده‌های غدیری است که در ادامه کار کتاب مهیا شده است که همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید کتاب به وب سایت مسجد کالا به نشانی www.masjedkala.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha