ارائه 65 هزار خدمت پزشکی به حجاج در ایام تشریق
کد خبر: 3834928
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
حلی‌ساز خبر داد:

ارائه 65 هزار خدمت پزشکی به حجاج در ایام تشریق

گروه سلامت ــ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به ارائه 65 هزار خدمت پزشکی در ایام تشریق از سلامت کامل حجاج ایرانی خبر داد.

حجاج ایرانی در سلامت کامل هستندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، محمدتقی حلی‌ساز، رئیس این مرکز، از ارائه بیش از ۶۵ هزار و ۵۳۹ مورد خدمات پزشکی، درمانی و امدادی با زائران بیت‌الله الحرام در ایام تشریق خبر داد.

حلی‌ساز گفت: کار درمان ضیوف الرحمن در بیمارستان صحرایی عرفات و منا و ۱۶ درمانگاه به‌خوبی در ایام تشریق انجام شد و ۴۸۵ زائر نیز در بخش‌‎های اورژانس عرفات و منا بستری موقت شدند و از خدمات درمانی بهرمند شدند.
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: پزشکان متخصص در ایام تشریق به‌صورت ۲۴ ساعته در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌هادر بخش‌های داخلی، طب اورژانس، زنان، ارتوپد، عفونی، دندانپزشکی، قلب، روانپزشک، چشم درخدمت حجاج ایرانی بودند.

حلی‌ساز گفت: براساس آخرین آمار‌های خدمات پزشکی، درمانی و امدادی ۲۱ هزار و ۸۲۳ زائر در درمانگاه‌ها و مطب‌ها توسط پزشکان عمومی و متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده‌‍اند.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار و ۹۷۶ ویزیت تخصصی توسط پزشکان متخصص داخلی، روانپزشک، چشم، عفونی، زنان و زایمان، طب اورژانس، ارتوپدی و دندانپزشک از حجاج ایرانی انجام شده و ۳۷۳ مورد زائران برای دریافت خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، سونوگرافی و اکو مراجعه کرده‌اند.

حلی‌ساز تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۷۶۹ مورد خدمات پرستاری و بالینی نوارقلب، قند خون و فشارخون، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، گچ گیری، بخیه و همین طور بیش از ۱۹۹ ماموریت واحد امداد وانتقال بیمارستان برای انتقال بیماران ودرخواست آمبولانس در ایام تشریق داشته‌ایم.

حلی‌ساز به فعالیت داروخانه در عرفات و منا اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۲۳۶ نسخه در بیمارستان و ۹ هزار و ۶۶۶ نسخه در درمانگاه‌ها پذیرش شده است. وضعیت همه حجاج ایرانی رضایت بخش است و انشاالله با سلامتی کامل به ایران اعزام خواهند شد.
 
انتهای پیام
captcha