دور دوم بازرسی از پنجمین دوره طرح ملی رحله
کد خبر: 3835061
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷

دور دوم بازرسی از پنجمین دوره طرح ملی رحله

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دوه دوم بازرسی از نحوه اجرایی پنجمین دوره طرح ملی رحله تا جمعه، 25 مردادماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام هادی سیاری، دبیر ستاد طرح ملی رحله در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: دور دوم بازرسی از پنجمین دوره این طرح از 28 مرکز از 12 استان تا جمعه، 25 مردادماه پایان می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه دوره نخست بازدید از پنجم مردادماه آغاز شد، اضافه کرد: دور نخست بازرسی از این طرح نیز از 13 تا 29 تیرماه انجام شد. همچنین یک بار این مراکز مورد ارزیابی و بازدید از سوی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفتند.
سیاری بیان کرد: طی این بازدیدها کیفیت مکان آموزشی و بررسی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی، سنجش میزان تسلط کادر آموزشی و اجرایی مراکز طرح ملی رحله بر آیین نامه‌ها و اخذ آزمون شفاهی حفظ از تک تک حفاظ و شناخت میزان محفوظات و کیفیت حفظ و نظرسنجی شفاهی از قرآن‌آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی تأکید کرد: گزینش نخبه‌های این طرح‌ها و هدایت به مراکز شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم قرآنی یک‌ساله و یا حوزه علمیه قرآن‌محور از دیگر مواردی است که طی این بازدیدها به آن توجه شده است.
دبیر ستاد طرح ملی رحله بیان کرد: علاوه بر بازدید از مراکز طرح ملی رحله از 10 مدرسه شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم قرآن بیت‌الاحزان متشکل از دو مدرسه دخترانه و هشت مدرسه پسرانه بازدید به عمل آمد. دوره آزمایشی پذیرفته‌شدگان این مدارس همگام با طرح ملی رحله است که طی آن در کنار حفظ حدود چهار جزء از قرآن کریم، ظرفیت حافظان و توانمندی‌شان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha