کارگاه‌های مهارت زندگی و مشاوره ازدواج در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3835107
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

کارگاه‌های مهارت زندگی و مشاوره ازدواج در اردبیل برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- معاون امور فرهنگی و جوانان ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با هدف ارتقای آگاهی زوجین از مسایل و موضوعات مختلف ازدواج و زندگی مشترک ۱۸۰ کارگاه مهارت زندگی و مشاوره‌های ازدواج برگزار شده است.

کارگاه‌های مهارت زندگی و مشاوره ازدواج در اردبیل برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر نگاهی، معاون امور فرهنگی و جوانان ورزش و جوانان استان اردبیل، صبح امروز، ۲۴ مردادماه در مراسم گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: برنامه‌های اجرایی از طریق سمن‌ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی شده به طوری که ما همه ساله برنامه‌های مناسبتی را در گرامیداشت هفته جوان و ازدواج با هدف ارتقای آگاهی زوجین از مسایل و موضوعات مختلف ازدواج و زندگی مشترک تحت کارگاه‌های مهارت زندگی و مشاوره‌های ازدواج برگزار می‌کنیم که تا کنون ۱۸۰ مورد برگزار شده و این برنامه‌ها از استمرار و کیفیت خوبی نیز برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته در طول سال ما برنامه‌های اجرا شده از سوی سمن‌ها را به دقت رصد می‌کنیم به طوری که در بحث اوقات فراغت جوانان ستاد ارزیابی‌های خود را به صورت سه ماهه تابستان و سالانه انجام داده و دستگاه‌های همراه و موفق در اجرای این طرح نیز معرفی می‌شوند.

معاون امور فرهنگی و جوانان ورزش و جوانان استان اردبیل فعالیت ۸۲ سازمان مردم نهاد مجوزدار از سوی اداره کل ورزش و جوانان را یادآور شد و بیان کرد: ۶۶ مورد از آن‌ها پروانه فعالیت استانی دارند و ۱۶ مورد نیز به صورت شهرستانی فعالیت می‌کنند.

نگاهی حوزه‌های کاری این تشکل‌ها را ۲۴ سمن در حوزه فرهنگی، ۳۹ سمن در حوزه اجتماعی و ۹ سمن نیز در حوزه عمرانی و فناوری و ۱۰ سمن را نیز فعال در بخش علمی اعلام کرد و افزود: موازی‌کاری از بابت اجرای برنامه‌های سمن‌های زیرمجموعه بهزیستی و یا ورزش و جوانان است که ما همواره سعی داریم با هماهنگی سایر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم تا جلوی این موازی‌کاری‌ها و اقدامات همسو گرفته شود.

وی ادامه داد: ما در عین حمایت از سمن‌ها و جلب مشارکت جوانان سعی داریم بر فعالیت آن‌ها نظارت دقیق داشته باشیم و قطعاً خروجی برنامه‌ها و ارائه گزارش به ارزیابی‌های دقیق منجر می‌شود.

معاون امور فرهنگی و جوانان ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: خود دبیرخانه هیئت نظارت نیز بر فعالیت این سمن‌ها و اقداماتی که انجام می‌شود، نظارت دارند و قطعا هدفگذاری‌ها به سمتی است تا به جای کمیت کیفیت فعالیت سمن‌ها زمینه اجرای برنامه‌های مطلوب و مناسبی را فراهم کند.

نگاهی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا از اجرای برنامه‌های مقطعی و یا موازی‌کاری در عملیاتی شدن این برنامه‌ها جلوگیری کرده و در یک فرآیند مثبت و روبه جلو چه به صورت مناسبتی و چه عمومی برنامه‌های اجرا شده از سوی سمن‌ها در یک شرایط مطلوب و مناسب انجام شود.

انتهای پیام

captcha