تحولات مثبت در تعلیم و تربیت خوزستان/ کمک به دانش‌آموزان برای پرورش طرح‌های پژوهشی در مدارس صدرا
کد خبر: 3835121
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

تحولات مثبت در تعلیم و تربیت خوزستان/ کمک به دانش‌آموزان برای پرورش طرح‌های پژوهشی در مدارس صدرا

گروه اجتماعی _ حجت‌الاسلام تقدیری با بیان اینکه در آینده شاهد تحولات مثبتی در موضوع تعلیم و تربیت در خوزستان خواهیم بود، گفت: ما در مدارس صدرا به دانش آموزان کمک می‌کنیم بتوانند طرح‌های خود را پرورش دهند و به نوعی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

تحولات مثبت در تعلیم و تربیت خوزستان/ کمک به دانش‌آموزان برای پرورش طرح‌های پژوهشی در مدارس صدرا

حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس اداره مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت در جمع بندی سفر خود به استان خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: من نوید یک جریان نو، پویا و فعال را در بحث تعلیم و تربیت را در اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می‌دهم که عمده دلیلش سابقه، همت و علم مدیرکل این اداره و معاون فرهنگی وی است و به امید خدا به زودی تحولات مثبت در این جهت را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: گام اول رشد و توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در خوزستان خیلی خوب پایه‌گذاری شده و نسبت به اهداف اولیه که تأسیس و گسترش در شهرستان‌ها بوده خوب پیش رفته است اما گام دوم این پروژه را در مدارس صدرا باید برداریم؛ آن فعالیت‌ها که در قبل و تا به‌حال انجام شده خوب بوده اما باید گام دوم را در این جهت بلندتر برداریم.

رئیس اداره مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت گفت: گام دوم ادامه فعالیت مدارس صدرا در مسیر چشم‌اندازی که دارد با گام دوم انقلاب اسلامی همراه شده و ما هم تلاش می‌کنیم این حرکت در همان مسیر گام دوم انقلاب که رهبری معظم تبیین کردند قرار داشته باشد.

تقدیری بیان کرد: در این مسیر برنامه‌های فرهنگی، تربیتی باید قوی‌تر باشد و تربیت نسل مهذب، نخبه، پویا و با نشاط باید پررنگ‌تر شود و با این تیم جوانی که در سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته و با همکاری خوبی که با ادارات آموزش و پرورش وجود دارد، می‌توانیم شاهد فعالیت‌های خوبی در مدارس صدرا باشیم.

وی ادامه داد: مدارس صدرا مدارسی هستند که متعلق به نظام اسلامی و متعلق به همان آموزش و پرورش است که سازمان تبلیغات اسلامی در مسیر رشد و تعالی این مدارس، در کنار آموزش و پرورش کمک می‌کند و اینگونه نیست که مدارسی جدا از سیستم آموزش و پرورش باشند و در سیاست‌های این وزارت و سند تحول ابلاغی مقام معظم رهبری می‌گنجند.

تقدیری افزود: تربیت یافتگان این مدارس محققان گام دوم انقلاب هستند و مقام معظم رهبری اجرا و تبیین سیاست‌های گام دوم را طلب کرده‌اند.

رئیس اداره مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت با اشاره به گسترش پایه‌های تحصیلی مدارس صدرا گفت: با توجه به اینکه تربیت از بدو تولد و حتی قبل از آن آغاز می‌شود لکن اگر بخواهیم تربیت اثرگذاری داشته باشیم، باید از سنین ابتدایی دانش آموز با او ارتباط بگیریم؛ لذا مدارس صدرا باید تلاش کنند این چرخه تربیتی را کامل کنند و راه اندازی مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول هم مدنظر است.

وی درباره تحقق اقتصاد مقاومتی در مدارس صدرا بیان کرد: اقتصاد مقاومتی طبق تصریح مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، هدف نیست بلکه ابزاری برای کمک و رشد در مسیر رسیدن به اهداف است؛ ما در مدارس صدرا به دانش آموزان کمک می‌کنیم بتوانند طرح‌های خود را پرورش دهند و به نوعی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند؛ همچنین در مباحث آموزشی، پژوهشی، جهانی اندیشی و روابط بین‌الملل، استقلال و آزادی کشور و عدالت طلبی مباحثی را در مدارس صدرا دنبال می‌کنیم که همه این سرفصل‌ها در بیانیه گام دوم به نوعی آمده‌اند.

انتهای پیام

captcha