مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد جزو 10 مرکز برتر کشور
کد خبر: 3835195
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷

مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد جزو 10 مرکز برتر کشور

گروه فرهنگی ــ سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد از قرار گرفتن این مرکز در میان 10مرکز برتر علمی کاربردی کشور و همچنین کسب رتبه برتر این مرکز در بین مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کشور خبر داد.

مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد جزو 10 مرکز برتر کشوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، احمد افروغی سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد امروز ۲۴ مردادماه در آیین افتتاح پنج مرکز آموزش علمی کاربردی جدید در استان که در هتل بین‌المللی قصر طلایی برگزار شد، اظهار کرد: در بیست و یکمین گردهمایی روسا و سرپرستان مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی، مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد به عنوان مرکز نمونه اول موفق به دریافت لوح نمونه شد.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد افزود: مراکز زنجان، اراک، بندرعباس و اهواز نیز به عنوان مراکز نمونه دوم تا پنجم سال ۱۳۹۷ مفتخر به دریافت لوح نمونه شدند.

وی ادامه داد: از محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تشکر می‌کنم که دو سال است نتایج ارزیابی مراکز علمی کاربردی را اطلاع‌رسانی می‌کند. فکر می‌کنم ۷-۸ سالی بود که ارزیابی و نظارت انجام می‌شد اما نتایج منعکس نمی‌شد، انعکاس نتایج بر روی انگیزه مراکز علمی کاربردی تاثیر بسیاری دارد.

وی افزود: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد جزء ۱۰ مرکز برتر کشور قرار گرفته است و تاسیس آن به سال ۱۳۷۷ برمی‌گردد. ما یک ساختمان اصلی داریم که ۱۳ هزار متر مربع زیر بنای آموزشی آن است. همچنین یک مجتمع آموزشی و ورزشی در قاسم‌آباد و مجتمع فنی و مهندسی در دانشگاه فردوسی داریم .در کنار این‌ها به عنوان پشتوانه، جهادددانشگاهی خراسان رضوی را داریم که از بخش‌های متنوع پژوهشی و آموزشی برخوردار است و به پشتوانه آن در این سال‌ها توانستیم خدمات خوبی به دانشجویان استان ارائه کنیم.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد اضافه کرد: یکی از دلایلی که باعث شد ما در این رتبه قرار بگیریم این است که سعی کردیم در همه زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فعال باشیم تا محیطی پویا و فعال برای دانشجویان ایجاد شود. در سال گذشته در هر همایش‌، رویداد و مسابقه‎ای که دانشگاه علمی کاربردی برگزار کرده است، صاحب رتبه شدیم و به عنوان مرکز برتر دفتر کارآفرینی مرکز کشور شناخته شدیم.

افروغی بیان کرد: ماموریت اصلی دانشگاه علمی کابردی به عنوان بزرگترین متولی آموزش عالی مهارتی در کشور تعریف شده و اگر بخواهیم در این حوزه موفق باشیم باید بر روی مهارت‌آموزی و کارآفرینی تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم.

علیرضا محرابی مدیرعامل موسسه خیریه کوثر گناباد در ادامه این مراسم، گفت: موسسه خیریه کوثر در سال 1388 در شهرستان گناباد تاسیس شد و با حمایت‌هایی که صورت گرفت، با سه مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست مشغول به فعالیت شد.

وی عنوان کرد: کودکان در این موسسه توانستند یک حرفه را به صورت تخصصی آموزش ببینند و حتی در چند رشته ورزشی مقام کسب کنند. بهزیستی در طول سال دوره‌های بسیار خوبی را برای کودکان در نظر گرفته که مورد استقبال آن‌ها واقع شد.

مدیر عامل موسسه خیریه کوثر گناباد با بیان اینکه افتتاح مرکز علمی کاربردی منجر به این می‌شود که با انجام فعالیت‌های تخصصی به سمتی حرکت کنیم که کودکان بتوانند به استقلال فردی دست یابند، تصریح کرد: در این موسسه نیاز بود که فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد و نیروهای انسانی متخصصی را تربیت کنیم تا فعالیت‌های کاربردی انجام دهند و با این اتفاق بزرگ امیدوارم بتوانیم این امر مهم را ترویج دهیم تا خواسته‌های کودکان به صورت حرفه‌ای و تخصصی برآورده شود.

همچنین محمد هادی اشرافی رئیس هیات مدیره موسسه خیریه شکوه مهر در ادامه مراسم، اظهار کرد: شکوه مهر با عنوان یکی از بزرگترین موسسات خیریه در تمامی زمینه‌های اجتماعی و توانبخشی فعالیت می‌کند. در مرکز توانبخشی کودکان دو ساله تا پیرمردان 50 تا 70 ساله را در خود جای داده است. در این مجموعه کودکان کم‌توان ذهنی و همچنین نابغه وجود دارد که همه آن‌ها بی‌سرپرست هستند.

وی افزود: افتتاح مرکز علمی کاربردی موجب می‌شود تا بتوانیم افراد متخصص و متعهد برای ارائه خدمات به بهزیستی تربیت کنیم و هدف این است که افراد با خدمات تخصصی خود در پیشبرد اهداف این مجموعه به ما یاری رسانند.

انتهای پیام

captcha