شیخ زکزاکی بدون درمان به نیجریه بازگشت
کد خبر: 3835216
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
با کارشکنی آمریکا و عربستان؛

شیخ زکزاکی بدون درمان به نیجریه بازگشت

گروه بین‌الملل ـ شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه، با کارشکنی آمریکا و عربستان در روند درمان به نیجریه بازگشت.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد؛ یک منبع آگاه در جنبش اسلامی شیعیان نیجریه اعلام کرد که افشای نقشه شیطانی دولت نیجریه از سوی علامه زکزاکی، علت بازگشت وی به ابوجا بود.

شیخ زکزاکی پس از آن به کشورش بازگشت که وی باید میان شروط دولت نیجریه و بازگشت به کشورش یکی را انتخاب می‌کرد.
 
همچنین، علامه زکزاکی پیش از این در یک فایل تصویری اعلام کرده بود که مقامات این کشور اطلاعات نادرستی درباره وضعیت جسمانی وی به دولت هند منتقل کرده و همین مسئله موجب کارشکنی در روند درمان وی شده است.

وی افزود: مقامات نیجریه، دولت هند را درباره حقیقت وضعیت سلامتی وی فریب داده‌اند و دولت ابوجا به محض رسیدن وی به هند، اقدام به تغییر بیمارستان کردند.

شیخ زکزاکی گفت: برای همین باید به نیجریه بازگردیم و اگر امکان داشته باشد به کشور دیگری برای معالجه برویم.

پیش از این، مختار عباس نقوی، وزیر امور اقلیت‌های هند، به دیدار شیخ ابراهیم زکزاکی در مقر اقامتش در دهلی نو رفت و متعهد شده بود که نهایت تلاشش را برای حل مشکلات مربوط به معالجه وی به کار خواهد گرفت.

یادآوری می‌شود، شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه به همراه همسرش، 22 مردادماه، پس از صدور حکم دادگاه برای درمان وارد دهلی‌نو، پایتخت هند شدند.
 
انتهای پیام
captcha