انسان از هنر برای رسیدن به خدا و کمالات بهره گیرد
کد خبر: 3835292
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

انسان از هنر برای رسیدن به خدا و کمالات بهره گیرد

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: هنر در زندگی ما یک مسئله اساسی است و انسان باید از آن برای رشد و رسیدن به خدا و کمالات انسانی بهره گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت که دیروز، 25 مردادماه در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هنرمند واقعی خود خداوند است چراکه نظام تکوین را براساس نظم و موسیقی خاصی آفریده است.
وی افزود: بخشی از هنری که در جهان‌ طبیعت توسط خداوند بنا نهاده شده در وجود انسان‌ها قرار دارد و انسان‌ها بگونه ای آفریده شده‌اند که هنر الهی را بتوانند جلوه‌گر کنند که این نشان از رحمت و لطف الهی است.
آیت‌الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه همه اجزای عالم دارای موسیقی خاصی هستند، افزود: قرآن کریم هم دارای یک موسیقی دلنشین است و آرامش آن هم به دلیل جنبه معنوی و موسیقیایی آن است.
وی با تاکید بر اینکه هرچیزی با زبان هنر بیان شود ماندگار می‌شود، ادامه داد: همه چیز عالم در جهت رشد و تکامل است و انسان فرصت محدودی دارد که باید به خدا نزدیک شود و صفات الهی در او ظهور و بروز پیدا کرده و عشق به کمال در وجودش بجوشد.
نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: هر انسانی جلوه‌ای از خدا را دارد و می‌تواند به جایگاهی برسد که به عنوان یک اسوه حسنه و الگو به جامعه معرفی شود.
وی ادامه داد: هنر در زندگی ما یک مسئله اساسی است و باید از آن برای رشد و رسیدن به خدا و کمالات استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: باید به موسیقی آیینی که با دف نواخته می‌شود، توجه کنیم و از هنر در جهت رفع نیازهای انسان بهره بگیریم.
انتهای پیام

captcha