هر روز 4 هزار حاجی به کشور باز‌می‌گردند
کد خبر: 3835299
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
مدیر عملیات حج 98:

هر روز 4 هزار حاجی به کشور باز‌می‌گردند

گروه جامعه ــ مدیر عملیات حج تمتع 98 اعلام کرد: از شنبه 26 مردادماه، روزانه چهار هزار حاجی ایرانی با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) به وطن بازمی‌گردند.

هر روز چهار هزار حاجی به کشور باز‌می‌گردندبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی حج؛ نصرالله فرهمند، مدیرعملیات حج تمتع 98 گفت: پروازهای حجاج ایرانی از روز شنبه 26 مردادماه، به صورت همزمان از دو فرودگاه مدینه و جده آغاز می‌شود و در مجموع، هر روز 16 پرواز به مقصد ایستگاه‌های مختلف پروازی در کشور انجام می‌شود.

وی افزود: هر یک از هواپیماهای بوئینگ هما برای انتقال حجاج ظرفیت حمل 250 مسافر را داراست.

مدیر عملیات حج تمتع 98 در ادامه گفت: نخستین پروازهای بازگشت حجاج صبح جمعه 25 مردادماه، از فرودگاه بین‌المللی مدینه آغاز شده است و تا نیمه شب جمعه نخستین هواپیمای حامل حجاج ایرانی از فرودگاه جده نیز به پرواز درمی‌آید.

فرهمند یادآوری کرد: حدود 43 هزار حاجی ایرانی، زائران مدینه‌ بعد هستند که پس از انجام مناسک حج تمتع طبق برنامه برای زیارت اماکن متبرکه به شهر پیامبر(ص) می‌روند.

وی افزود: تعداد هشت هزار و 500 زائر مدینه‌ قبل نیز به صورت ترانزیتی از مکه به مدینه منتقل‌ می شوند تا از فرودگاه این شهر به سوی ایران پرواز کنند.

مدیر عملیات حج تمتع 98 در پایان گفت: تا کنون هیچ تغییری در برنامه‌های بازگشت حجاج به کشور ایجاد نشده است و پروازها طبق برنامه اعلام شده به کاروان‌ها در موعد مقرر انجام می‌شود.

بنابراین گزارش، بازگشت حجاج ایرانی به کشورمان تا 17 شهریورماه، ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

captcha