ارسال ۱۵۰ اثر خوشنویسی به دبیرخانه جشنواره سراسری «وقف» در کردستان
کد خبر: 3835335
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

ارسال ۱۵۰ اثر خوشنویسی به دبیرخانه جشنواره سراسری «وقف» در کردستان

گروه فرهنگی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از ارسال ۱۵۰ اثر از هنرمندان خوشنویس کشور به بخش هنرهای تجسمی ششمین جشنواره سراسری «وقف» در استان کردستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ششمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در بخش‌‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که بخش هنرهای تجسمی این جشنواره از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به استان کردستان واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه بخش هنرهای تجسمی این جشنواره شامل رشته‌های تصویرسازی، نقاشی، خوشنویسی و کاریکاتوراست، افزود: با بررسی‌هایی که تاکنون توسط داوران انجام شده در بخش خوشنویسی ۱۲۰ هنرمند کشور ۱۵۰ اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به شرکت هنرمندان 18 استان کشور در این بخش جشنواره عنوان کرد: بخش هنرهای تجسمی ششمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری شهریورماه امسال در سنندج برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: این جشنواره در بخش‌های وقف، پیشرفت علم و فن‌آوری، وقف و تعالی جامعه اسلامی، وقف و کودکان، وقف و ازدواج، وقف و پیشرفت علم و وقف و اماکن متبرکه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام کاروند بیان کرد: آثار ارسالی هنرمندان از پویایی و نوآوری خاصی برخوردار بوده و متناسب با رویکرد وقف و در آن از نمادها و نشانه‌هایی از وقف استفاده شده است.
وی در پایان یادآور شد: مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره در ابتدا تا ۲۰ بهمن ماه سال گذشته تعیین شد که بدلیل درخواست‌های مکرر هنرمندان بخش‌های مختلف در سطح کشور، زمان شرکت تا پایان فروردین ماه امسال تمدید شد.
انتهای پیام

captcha