ثبت ۶۳۰۲ برنامه کانون مساجد کردستان در سامانه بچه‌های مسجد
کد خبر: 3835343
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

ثبت ۶۳۰۲ برنامه کانون مساجد کردستان در سامانه بچه‌های مسجد

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ثبت شش هزار و ۳۰۲ برنامه در قالب طرح غنی‌سازی اوقات فراغت توسط کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کردستان در سامانه بچه‌های مسجد خبر داد.

جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ۶ هزار و ۳۰۲ برنامه در قالب طرح غنی‌سازی اوقات فراغت توسط کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کردستان در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شد.
وی با اشاره به ثبت این برنامه‌ها توسط 572 کانون فرهنگی – هنری مساجد استان افزود: یک هزار و ۷۱۰ فعالیت فرهنگی و هنری در ۱۵۱ کانون مساجد شهرستان سنندج، یک هزار و ۳۸۹ فعالیت در ۷۴ کانون شهرستان دهگلان و یک هزار و ۱۰۴ فعالیت در ۵۶ کانون شهرستان سروآباد در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: ۶۳۷ فعالیت در ۴۹ کانون شهرستان بیجار، ۳۶۵ فعالیت در ۸۷ کانون شهرستان قروه، ۳۵۲ فعالیت در ۳۴ کانون شهرستان کامیاران، ۳۲۸ فعالیت در ۴۷ کانون شهرستان مریوان، ۱۹۹ فعالیت در ۲۸ کانون سروآباد، ۱۵۹ فعالیت در ۱۹ کانون شهرستان بانه و ۵۹ فعالیت در ۲۶ کانون شهرستان سقز ثبت شد.
وی اعلام کرد: طرح آسمانی‌ها در ایام تابستان هر سال به منظور جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، فراهم کردن زمینه ارتقای سطح بینش و آگاهی دینی و مذهبی جامعه هدف با بهره‌گیری از ابزار فرهنگی هنری و غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.
قلعه‌شاخانی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد را یکی از پایگاه‌های مورد اعتماد خانواده‌ها تبدیل دانست و بیان کرد: به همین دلیل در بسیاری از نقاط سطح شهر و روستاها والدین فرزندان خود را برای گذراندن ایام تعطیلات در کلاس‌های کانون مساجد ثبت‌نام می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تأکید کرد: فعالیت کانون‌های مساجد استان در بخش‌های هنری، مهارتی، اردویی، قرآنی، ورزشی و آسیب‌های اجتماعی است.
وی یادآور شد: اردوی یک روزه اعضای کانون‌های مساجد شهرستان کامیاران به استان قم و اردوی اعضای کانون توحید شهرستان سنندج به مقصد استان‌های مشهد و قم از جمله برنامه‌های اردوی کانون‌های مساجد استان در تابستان امسال است.
انتهای پیام

captcha