‌«موصل دربند»؛ خاطراتی از دوران اسارت یک روحانی
کد خبر: 3835373
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

‌«موصل دربند»؛ خاطراتی از دوران اسارت یک روحانی

گروه فرهنگی ــ «موصل در بند» مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌های روحانی غیور و آزاده است که زوایایی ماندگار و انسان‌ساز از سال‌های اسارت در دست سربازان حزب بعث عراق را پیشروی خوانندگان و علاقه‌مندان میراث دفاع مقدس قرار می‌دهد.

چاپ کتاب «موصل دربند»؛ خاطرات اسارت یک روحانیبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام سیداحمد رسولی، یکی از نام‌آوران سرافراز دوران آزادگی بود که نقشی محوری را ‌میان دوستان همراه خود در اردوگاه موصل ۴ برعهده داشته است.

«موصل در بند» مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌های این روحانی غیور و آزاده است که زوایایی ماندگار و انسانساز از سال‌های اسارت در دست سربازان حزب بعث عراق را پیشروی خوانندگان و علاقه‌مندان میراث دفاع مقدس قرار می‌دهد.

تجربه مصاحبت و همنشینی با سید آزادگان مرحوم ابوترابی و ترسیم گوشه‌هایی از عملکرد دولت سرّی اردوگاه موصل از فرازهای مهم این کتاب است.

وجه تسمیه این کتاب نیز به فتح معنوی و سیطره فرهنگی اسرا و نفوذ فرهنگ غنی اسلامی ایرانی ‌میان افسران و سربازان عراقی اشاره دارد. فرهنگی که به نوعی توانست موصل را در بند اسرای ایرانی درآورد.

از جمله ویژگی‌هایی که این کتاب را با سایر آثار مشابه متمایز میسازد، نگاه عمیق و توجه به ظرافت‌های تحلیلی پیرامون چرایی وقوع بعضی از حوادث دوران اسارت است که بی‌آنکه حوصله مخاطب را به تنگ آورد، به طور گذرا به تبیین ریشه‌های ایستادگی و مقاومت عزتمندانه پرورش یافتگان مکتب تربیتی اسلام ناب می‌پردازد.

به گزارش ایکنا دوران اسارت، همزاد مفاهیمی چون ایستادگی، مردانگی و غیرت بود که کنکاش درباره آموزه‌های آن، درس گذر از بحران‌ها و شرافت و خودباوری را برای نسل‌های آینده ایران اسلامی به همراه خواهد داشت.

یادآور می‌شود، این کتاب در ۴۳۶ صفحه و در قطع رقعی توسط انتشارات «سروسرخ» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به چاپ رسیده است.
انتهای پیام

captcha