غدیر، قله عرفان و قربان است/ تثبیت اصل انتظار در غدیر
کد خبر: 3835448
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

غدیر، قله عرفان و قربان است/ تثبیت اصل انتظار در غدیر

گروه اجتماعی ــ مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، عرفه و قربان را زمینه‌ساز عید غدیر توصیف كرد و گفت: غدیر قله عرفان و قربان است.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، فرا رسیدن ایام دهه ولایت و امامت را گرامی داشت و گفت: بزرگترین عید مسلمانان و عیدالله‌الاكبر، عید غدیر است.

وی با بیان اینكه عرفه و معرفت به قربان و عید قربان، زمینه‌ساز عید غدیر هستند و غدیر قله عرفان و قربان است، افزود: غدیر عید ولایت و امامت و اطاعت‌پذیری از ولایت است.

مهرابی اظهار كرد:‌ بزرگترین خطر جدی كه امروز جامعه را تهدید می‌كند این است كه روح اطاعت‌پذیری و ولایت‌مداری از جامعه گرفته شود و هر جا اطاعت‌پذیری كم شد، جامعه رو به افول خواهد رفت.

تبلیغ غدیر بر هر مسلمانی واجب است

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اینكه تبلیغ غدیر و پیام آن بر هر مسلمانی واجب است، گفت: اگر عاشورایی اتفاق افتاد نتیجه فراموشی غدیر بود؛ لذا هر مقدار كه غدیر را برجسته كنیم، تكرار عاشورا كه در آن سر امام معصوم به بالای نیزه رفت، وجود نخواهد داشت.

اشاره به احادیثی درباره غدیر

وی با بیان اینكه آیات و احادیث و روایات زیادی درباره اهمیت غدیر داریم، گفت: در قرآن كریم خداوند درباره غدیر فرموده است كه در این روز دین و نعمت خود را بر شما تمام و كامل كردم. امام صادق(ع) نیز درباره غدیر فرمودند: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است چون در این روز کافران مأیوس شدند. در این روز خدا را شکر می‌کنیم به اتمام دین و اکمال نعمت.

مهرابی ادامه داد: علاوه بر این‌ها از امام رضا(ع) نیز نقل شده است كه درباره غدیر فرموده‌اند:‌ ارزش روز غدیر به اندازه روزی است که آدم خلق شد و ملائکه به او سجده کردند و کسانی که آن را نپذیرفتند ابلیس صفت هستند.

امامت حضرت مهدی(ع) در غدیر استوار می‌شود

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اینكه غدیر روز تثبیت اصل امامت است و تنها منحصر به مولای متقیان حضرت علی(ع) نیست، گفت: امامت حضرت مهدی(ع) و اصل انتظار نیز با واقعه غدیر استوار می‌شود؛ لذا اگر غدیر را درك نكنیم و نشناسیم انتظار هم بی‌معنا خواهد بود.

وی با تأكید بر اینكه باید پیام غدیر را شفاف‌سازی و روشنگری كنیم، گفت: امروز كتب فراوانی علیه شیعیان نوشته شده است كه احیا كردن غدیر می‌تواند برای نسل‌های جدید، روشنگری داشته باشد تا راه را گم نكنند.

انتهای پیام

captcha