انتشار و رونمایی از سه شناسنامه یگانی در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3835507
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

انتشار و رونمایی از سه شناسنامه یگانی در هفته دفاع مقدس

گروه جهاد و حماسه ــ کارشناس بخش یگانی گروه مطالعات نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع از انتشار و رونمایی سه شناسنامه یگانی در هفته دفاع مقدس خبر داد.

انتشار و رونمایی از سه شناسنامه یگانی در هفته دفاع مقدسبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس؛ سید محمد طباطبایی با اشاره به اینکه سه شناسنامه یگانی ۷، ولی عصر، ۱۸ الغدیر و ۱۲ قائم آماده انتشار است و در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهند شد، گفت: این کتاب‌ها به ترتیب برای استان‌های خوزستان، یزد و سمنان است که در‌سال‌های دفاع مقدس حضور فعال و اثرگذاری در جبهه‌ها داشته‌اند.

وی درباره محتوای این کتاب‌ها گفت: این کتاب‌ها به‌طورکلی شامل چهار بخش است که در بخش اول، تحت عنوان پیشینه یگان، به مشخصات کلی یگان شامل تاریخ تأسیس، دلایل انتخاب نام یگان و خاستگاه استانی یگان پرداخته شده است.

کارشناس بخش یگانی گروه مطالعات نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع افزود: در بخش دوم، عملیات‌های آفندی یگان در دوران دفاع مقدس، به تفکیک، اطلاعات مربوط به هر عملیات شامل مراحل عملیات، محور‌های عملیات، مشخصات فرماندهی و مسئولین واحد‌ها و تیپ‌ها و گردان‌های یگان در آن عملیات و همچنین لیست تجهیزات یگان و آمار تلفات و خسارات و غنائم در قالب جداولی ارائه و در بخش سوم به عملیات‌های پدافندی یگان بر مبنای عملیات‌های آفندی اشاره شده است.

وی به بخش دوم و سوم این کتاب اشاره کرد و گفت: در این بخش، نویسنده به کمک اسناد و مدارک موجود در مرکز و همچنین اسناد خود یگان، به شرح اجمالی عملیات یگان می‌پردازد، در این بخش به مواردی همچون ابلاغ مأموریت، آماده‌سازی واحد‌ها قبل از عملیات، طرح مانور عملیات یگان و وضعیت یگان در آستانه عملیات و حرکت به سمت نقطه رهایی و شرح عملکرد یگان در حین عملیات و پاتک‌های دشمن و چگونگی مقابله با آن و درنهایت تثبیت منطقه عملیاتی و نتایج عملیات پرداخته می‌شود.

طباطبایی یادآور شد: در بخش چهارم و آخرین مرحله، نویسنده به فراخور هر عملیات در قالب بخش ضمائم، اسناد، نقشه‌ها، کالک و عکس‌هایی که به هر عملیات مربوط است، ارائه کرده است.

یادآور می‌شود؛ با انتشار این سه شناسنامه یگانی، تعداد این آثار به ۷ عنوان می‌رسد و بنا به گفته کارشناس بخش یگانی گروه مطالعات نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع این عناوین تا پایان سال به ۱۲ جلد خواهد رسید.

انتهای پیام

captcha