آمادگی ۳۰۰۰ هیئت مذهبی تبریز برای عید غدیر
کد خبر: 3835551
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

آمادگی ۳۰۰۰ هیئت مذهبی تبریز برای عید غدیر

گروه اجتماعی ــ رئیس هیئت مدیره شورای هیئات مذهبی تبریز از آمادگی حدود ۳۰۰۰ هیئت مذهبی این شهر برای عید‌ غدیر خبر داد و گفت: تمامی هیئات برای روز غدیر خم برنامه داشته و جشن ویژه‌ای برگزار می‌کنند.

آمادگی 3000 هیات مذهبی تبریز برای عید غدیر

صمد قلی‌زاده، رئیس هیئت مدیره شورای هیئات مذهبی تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از آمادگی حدود 3000 هیات مذهبی موجود تبریز برای عید غدیر خبر داد و گفت: تمامی هیئات برای روز غدیرخم برنامه داشته و جشن‌ ویژه‌ای برگزار می‌کنند.

وی با بیان این‌که این برنامه‌ها در حسینیه‌ها، مساجد(مسجد شعبان، مصلی امام خمینی(ره) و...)، منازل، سالن‌ها و... برگزار می‌شود، گفت: در این خصوص جشن‌های خیابانی نیز بصورت گسترده برگزار شده و جشن عید غدیر در تمامی مناطق و نواحی تبریز در سطح بالایی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که برنامه‌های شاخص بسیاری در عید غدیر خم از سوی هیئت‌های مذهبی تبریز برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های عید غدیر از عصر روز دوشنبه همزمان با اقامه نماز مغرب شروع شده و تا مغرب روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت البته به جهت قرارگیری در دهه ولایت، برخی از هیئات، برنامه‌های عید غدیر را تا سه روز تداوم می‌دهند.

قلی‌زاده با تأکید بر این‌که تمامی هیئت‌های مذهبی تبریز بعد از اتمام جشن غدیر برای برگزاری برنامه‌های محرم‌الحرام آماده می‌شوند، گفت: سال‌ها قبل عید غدیرخم تحت‌الشعاع محرم قرار داشت اما طی سال‌های اخیر، با تلاش و فرهنگ‌سازی به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در روز عید غدیر خم، صرفاً جشن برپا شده و بر این عید تمرکز می‌شود.

انتهای پیام 

captcha