زعامت و رهبری در فقه شیعی واحد است
کد خبر: 3835619
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸

زعامت و رهبری در فقه شیعی واحد است

گروه اجتماعی ـ امام جمعه موقت تهران با یادآوری جایگاه رهبری در فقه شیعی گفت: در فقه شیعه، زعامت و رهبری باید واحد باشد، اما مرجعیت می‌تواند چندگانه باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران عصر امروز، 26 مردادماه در جلسه جامعه روحانیت شیراز با اشاره به مبانی فقه شیعی گفت: در فقه شیعه، زعامت و رهبری باید واحد باشد اما مرجعیت می‌تواند چندگانه باشد.
وی ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز ولادت امام هادی(ع) افزود: زمانی، افرادی از مناطقی از ایران به امام هادی(ع) مراجعه کردند و سؤالاتی در امور مختلف فقهی و اجتماعی داشتند که حضرت، در پاسخ فرمودند جناب عبدالعظیم حسنی نماینده ماست و قول او و کلام او، قول ماست.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: وجود شخصیت گرانبهایی چون عبدالعظیم حسنی از افتخارات شیعه و ما ایرانی هاست و سخن امام هادی(ع) تثبیت کننده و مؤید نقش مرجعیت شیعه در طول تاریخ است.
امام جمعه موقت تهران همچنین ایام دهه ولادت و امامت را گرامی داشت و گفت: طبق آیه مباهله، امیرالمؤمنین(ع) نفس و حقیقت پیامبر اکرم(ص) است بنابراین اکمال دین اسلام، در گرو معرفی علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) به عنوان وصی رسول خداست و روز غدیر، روز تجلی این اتفاق پربرکت و عظیم است.
وی بیان كرد: شیعه امیرالمؤمنین شدن نیازمند هدایت و جذبه الهی و همراهی باطنی خود فرد است که اگر این نباشد، با اتکا به علم و دانش، هیچ فردی اهل رستگاری و فلاح نخواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار كرد: تا حضرت علی(ع) در جامعه ما تجلی الهی پیدا نکند ظهور حضرت حجت‌بن‌الحسن(ع) نیز اتفاق نمی‌افتد و این تجلی الهی، یعنی بسط و گسترش ولایت امیرالمؤمنین(ع) در کف جامعه و در بین خانواده‌ها که تحقق این امر مهم، تکلیف را بر همه ما دوست‌داران این حضرت سنگین می‌کند.
انتهای پیام

captcha