نخستین مهرواره بازی‌های بومی اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3835641
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹

نخستین مهرواره بازی‌های بومی اردبیل برگزار شد

گروه اجتماعی- مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: نخستین مهرواره بازی‌های بومی و محلی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوثر با حضور کارشناسان، مربیان و مسئولان استانی، خانواده‌ها و اعضا و با مشارکت مراکز فرهنگی-هنری نمین، نیر، خلخال، دولت‌آباد و هشجین برگزار شد.

نخستین مهرواره بازی‌های بومی اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، امروز، ۲۶ مردادماه در مراسم افتتاحیه نخستین مهرواره بازی‌های بومی محلی در شهرستان کوثر گفت: رویکرد جدید کانون در کشور برگزاری مهرواره‌ها بوده و در برنامه‌های سالانه استان، هفت مهرواره پیش‌بینی‌شده و اجرا می‌شود.

احدزاده خاطرنشان کرد: از این هفت مهرواره، چهار مهرواره به رنگ آسمان با مشارکت اداره کل هواشناسی، مهرواره ادبی (سارای) با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری گرمی، صفویه شناسی با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری در ستاد هفته استان و نیز مهرواره بازی‌های بومی محلی در کوثر برگزار شد.

مدیرکل کانون استان با بیان اینکه این مهرواره با مشارکت مراکز فرهنگی-هنری کوثر، خلخال، دولت‌آباد، نمین، هشجین و نیر در پارک فدک شهرستان کوثر اجرا شد، افزود: بازی‌های بومی محلی ریشه در رسوم کهن، نیکو و ادبیات شفاهی داشته و سرشار از غنای تربیتی و آموزه‌های ارتقادهنده هست و همچون مهارت قصه‌گویی که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان احیا می‌شود، بستر احیای آیین‌ها و سنن کهن را فراهم می‌آورد.

احدزاده مشارکت و تمرین کار تیمی اعضای مراکز فرهنگی-هنری در قالب‌های مختلف و با رویکرد احیا و اجرای بازی‌های بومی محلی را مزیت‌های این مهرواره برشمرد و تأکید کرد: برگزاری این مهرواره ها، شناخت و حساسیت خانواده‌ها را نسبت به بسیاری از سنن قدیمی و نیکو افزایش داده و از فراموشی نجات می‌دهد.

یادآور می‌شود؛ بازی‌های اِلچیلیک، چومچه خاتون، آی ننه قوردی قوردی، لوپورت داشی، بِش‌داش، اَکینچی و اَل اَل اوسته در این مهرواره توسط اعضا به نمایش گذاشته شد و مسئولان و مدیران شهرستان کوثر نیز ضمن مشارکت، از نزدیک در جریان اجرای این مهرواره قرار گرفتند.

انتهای پیام

captcha