معرفی فرهنگ اقوام و ادیان؛ از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3835673
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

معرفی فرهنگ اقوام و ادیان؛ از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اقوام و ادیان از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان هستند، گفت: ۱۸ استان در بخش گردشگری، ۲۰ واحد بوم‌گردی، ۱۳ گروه عشایری از سراسر کشور در دومین جشنواره ملی گردشگری در ارومیه شرکت کرده‌اند.

معرفی فرهنگ اقوام و ادیان؛ از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی‌ شب گذشته، ۲۶ مردادماه‌ در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه صنایع‌دستی در ارومیه اظهار کرد: به‌دنبال معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در استان هستیم و با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در صنعت گردشگری و صنعت توریسم، پرداختن به زیرساخت‌های توسعه روستایی و توجه به واحدهای بومگردی، لزوم توجه به زیرساخت‌های سواحل دریاچه ارومیه و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اقوام و ادیان از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان هستند.

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی، معرفی هرچه‌ بیشتر ظرفیت‌های استان و استمرار ما در برگزاری جشنواره ها این است که قابلیت‌های استان را به مردم معرفی کنیم.

جباری ادامه داد: امسال ظرفیت پذیرش هتل‌ها در استان ۸۰ درصد بوده که این نشان می‌دهد که ظرفیت و فرصت این را داریم که در استان سرمایه‌گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: ۱۸ استان در بخش گردشگری، ۲۰ واحد بوم‌گردی، ۱۳ گروه عشایری از سراسر کشور در  دومین جشنواره ملی گردشگری در ارومیه شرکت کرده‌‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی بیان کرد: در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی  ۳۰ استان حضور فعال دارند و امسال با افزایش دو برابری حضور استان‌ها مواجه هستیم و در این جشنواره ۷ گروه آیینی نیز از سطح کشور حضور دارند.

وی افزود: نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان بوده و تبدیل جشنواره به‌عنوان یکی از برندها و رخدادهای مهم ملی و بین‌المللی و جلب نظر مسئولان استانی، توجه به سرمایه‌گذاری و افزایش معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، توسعه گردشگری روستایی و بوم‌گردی،  معرفی آداب و رسوم فرهنگ استان‌ها و آشناسازی و رونق و توسعه گردشگری داخلی و معرفی استان به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری نیز از دیگر اهداف این جشنواره است.

جباری تصریح کرد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی موجب برقراری تعامل هرچه‌بیشتر میان فعالان این رشته شده و در راستای معرفی صنایع دستی استان به دیگر استان‌ها نیز بسیار مفید و مؤثر است.

وی یاد‌آور شد: دومین جشنواره ملی گردشگری از ۲۶ تا ۲۹ مردادماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی ارومیه در پارک جنگلی همزمان با ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی برای بازدید عموم مردم دایر است.

انتهای پیام

captcha