بررسی آلاینده‌های زیست‌محیطی غرب بندرعباس
کد خبر: 3835751
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
طی نشستی انجام شد؛

بررسی آلاینده‌های زیست‌محیطی غرب بندرعباس

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه آلاینده‌های زیست‌محیطی واحد‌های صنعتی و خدماتی غرب بندرعباس به‌صورت مجزا بررسی شده، گفت: موافقت اصولی ۱۵ طرح اجرایی برای توسعه در هرمزگان صادر شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، رضا مدرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، امروز، ۲۷ مردادماه در نشست کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط‌زیست استان، با بیان اینکه آلاینده‌های زیست‌محیطی واحد‌های صنعتی و خدماتی غرب بندرعباس به‌صورت مجزا بررسی‌ شده، گفت: موافقت اصولی ۱۵ طرح اجرایی برای توسعه در هرمزگان صادر شد.

وی افزود: علاوه بر بررسی آلایندگی زیست‌محیطی واحد‌های صنعتی و خدماتی غرب شهر بندرعباس به‌صورت مجزا که همواره اداره‌کل محیط‌زیست استان انجام می‌دهد باید میزان آلایندگی این منطقه به‌صورت تجمیع این واحد‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

مدرس با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای توسعه استان، باید مدافع و حامی سرمایه‌گذاران باشند، گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی برای اجرای دقیق طرح‌های مورد نظر با هم همکاری لازم را داشته باشند تا روند امور تسریع پیدا کند.

مدرس با اشاره به اینکه باید هماهنگی و همدلی مناسبی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد، بیان کرد: باید حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف در استان انجام شود.

وی ابراز کرد: بیش از ۱۹ طرح در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، خدماتی و دامداری برای بررسی به کارگروه امور زیربنایی این استان ارسال‌ شده است. این طرح‌ها مربوط به پنج شهرستان، قشم، بندرلنگه، حاجی‌آباد، سیریک و بستک است.

این مقام مسئول در پایان گفت: ازجمله این ۱۹ طرح می‌توان به طرح‌های بز داشتی، دو پرورش شترمرغ، تکثیر میگو، پرواربندی بره، سه طرح انبار و نگهداری مواد غذایی، محصولات بتنی، بازیافت فولاد و چدن، کنسانتره کرومیت، اقامتگاه بوم‌گردی و باشگاه ورزشی اشاره کرد که با ۱۵ طرح موافقت و ۴ طرح برای بررسی مجدد به کمیته‌های مربوطه ارسال شد.

انتهای پیام

captcha