انتقال ۴۳ حاجی بیمار به بیمارستان‌های ایران
کد خبر: 3835809
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
فقیهی خبر داد؛

انتقال ۴۳ حاجی بیمار به بیمارستان‌های ایران

گروه سلامت ــ معاون عملیات حج تمتع مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران از انتقال ۴۳ حاجی بیمار برای ادامه درمان از بیمارستان مرکز پزشکی و بیمارستان عربستان سعودی به بیمارستان‌های ایران خبر داد.

فوت ۱۳ زائر از ابتدای حج تا کنون/ انتقال بیش از 40 زائر بیمار برای ادامه درمان در ایرانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، محمودرضا فقیهی، معاون عملیات حج تمتع مرکز پزشکی، از انتقال ۴۳ زائر بیمار برای ادامه درمان از بیمارستان مرکز پزشکی و بیمارستان عربستان سعودی به بیمارستان‌های ایران خبر داد.

وی با اشاره به اینکه زائران بیمار از فرودگاه جده به ایران منتقل شدند، افزود: برنامه‌ریزی انتقال این زائران با نظر کمیسیون اعزام مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و با هماهنگی ستاد حج و زیارت مکه مکرمه این بیماران در روز جمعه ۲۵ مردادماه، انجام شد.

وی افزود: این زائران به علت بیماری‌های مختلف و ناتوانایی جسمانی با نظر کمسیون اعزام به همراه شش پزشک و پرستار از فرودگاه جده با هواپیمایی جمهوری اسلامی به ایران اعزام شدند.

فقیهی اظهار کرد: تعداد مراجعات زائران به مراکز درمانی بعد از ایام تشریق تا حدودی افزایش یافته و مراجعان عمدتا به علت سرماخوردگی و گرفتگی عضلات و … خواستار دریافت خدمات درمانی هستند.

وی با اشاره به اینکه کادر پزشکی اعزامی به سرزمین وحی تا پایان عملیات حج آماده ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائران است، گفت: از آغاز عملیات حج تاکنون، ۱۳ زائر در مدینه منوره و مکه مکرمه فوت کرده‌اند که بیشتر آن‌ها بیماری‌های قلبی و ریوی داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha