راه‌یابی ۲۶ متسابق هرمزگانی به مسابقات قرآن
کد خبر: 3835822
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

راه‌یابی ۲۶ متسابق هرمزگانی به مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی دادگستری هرمزگان ضمن اعلام خبر برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن قوه قضائیه در این استان از راه‌یابی ۲۶ متسابق هرمزگانی به مرحله کشوری خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی‌نیا، معاون فرهنگی دادگستری استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اعلام برگزاری مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در این استان از راه‌یابی ۲۶ نفر متسابق هرمزگانی به مرحله مقدماتی کشوری خبر داد و گفت: این مسابقات در دو رده سنی بزرگ‌سالان و زیر ۱۶ سال برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج اُنس با قرآن کریم، ارتقای سطح آگاهی‌های قرآنی کارکنان دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه و همچنین شناسایی، تشویق و بهره‌مندی از توانمندی‌های نخبگان قرآنی عنوان کرد.

تقی‌نیا با بیان این مطلب که شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات را کارکنان دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه به همراه خانواده‌هایشان تشکیل می‌دانند، اظهار کرد: متسابقان در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ، درک مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن کریم به رقابت پرداختند.

این مقام مسئول ابراز کرد: رشته‌های درک مفاهیم و حفظ موضوعی این دوره از رقابت‌ها در رده سنی بزرگ‌سالان به‌صورت اینترنتی و از طریق سامانه فهام و برای شرکت‌کنندگان زیر ۱۶ سال به‌صورت حضوری و کتبی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی‌‌نیا با بیان اینکه برگزیدگان این مسابقات به مرحله مقدماتی کشوری راه خواهند یافت، افزود: روند اجرایی برگزاری مسابقات امسال با تعامل سازنده هسته قرآنی دادگستری کل استان هرمزگان انجام شد.

معاون فرهنگی دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: هسته قرآنی دادگستری استان با فعالیت خودجوش و داوطلبانه نخبگان قرآنی در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی و همچنین رصد کمی و کیفی آموزش‌ها در حوزه‌های قضایی استان هرمزگان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

captcha