نمایشگاه «غدیر» مرجعی برای دانشجویان گرافیک است/بازنمایی تابلو نقاشی «ولایت»
کد خبر: 3835872
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
مسعود نجابتی:

نمایشگاه «غدیر» مرجعی برای دانشجویان گرافیک است/بازنمایی تابلو نقاشی «ولایت»

گروه هنر ــ مسعود نجابتی در افتتاحیه نمایشگاه «غدیر» گفت: ما توانسته‌ایم مرجعی برای دانشجویان ایجاد کنیم تا دانشجویانی که می‌خواهند درباره آثار گرافیک مرتبط با امیرالمأمنین(ع) تحقیق کنند به این نمایشگاه رجوع کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نمایشگاه هنر‌های تجسمی «غدیر» در رشته‌های تایپوگرافی، نقاشی خط، خوش‌نویسی، پوستر و عکس با موضوع تجلی نام امیرالمؤمنین (ع) روز یکشنبه ۲۷ مردادماه، با حضور شخصیت‌هایی همچون محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری، سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و در گالری خانه عکاسان حوزه هنری با مشارکت کانون هنر شیعی افتتاح شد.

مسعود نجابتی، گرافیست و عضو انجمن خوش‌نویسان ایران، با بیان اینکه این نمایشگاه بخشی از آثار منتشر شده در سایت هنر شیعی است، اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر تلاش داشته‌ایم تا آثار فاخر هنر شیعی را جمع‌آوری کرده و حتی آثاری که از ایران خارج شده است را گردآوری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین تلاش کرده‌ایم نمونه‌هایی از برخی آثار را بازسازی کنیم و سایت هنر شیعی نمونه‌ای جامع برای هنرمندان باشد. آثاری که در معماری استفاده شده و ممکن بوده از چشم مخاطب غیرحرفه‌ای دور مانده باشد و در گوشه‌ای و قسمتی از بنایی قدیمی مانده باشد عکاسی کرده‌ایم و به شکل دیگر به نمایش گذاشته‌ایم. بخشی از آثار عکاسی است و بخشی هم مربوط به قدما است و به شکل فلز و سفالینه تولید شده و برخی از آثار هم معاصر است. در واقع هیچ محدودیتی در سایت برای تکنیک اثر و زمان تولید آن قائل نیستیم.

نجابتی اظهار کرد: بخش نذر هنری را هم در سایت داریم که در این بخش هنرمندان چند سالی است آثار را هدیه می‌دهند و نذر می‌کنند. بخش عمده‌ای از مخاطبان سایت هیئت‌ها و مساجد هستند و از این آثار در پرچم‌ها و ... استفاده می‌کنند. ما توانسته‌ایم مرجعی برای دانشجویان ایجاد کنیم تا دانشجویانی که می‌خواهند درباره آثار گرافیک مرتبط با امیرالمؤمنین (ع) تحقیق کنند به این نمایشگاه رجوع کنند.

این نمایشگاه با حضور ۴۰ اثر در رشته‌های تایپوگرافی، نقاشی‌خط، خوش‌نویسی، پوستر و عکس از هنرمندانی همچون: محمدصابر شیخ رضایی، مسعود نجابتی، سعید محمودی ازناوه، نصرالله افجه‌ای، فراس عباس، امیر حسامی‌نژاد، حمیدرضا کشاورزی، سیدمهدی میرحیدری، محمد توکلی، ملک‌محمد قزوینی، جلیل رسولی، ملک‌محمد قزوینی، محمد خیاطی، رضا بدرالسماء، سیدرسول آقامیری، رسول معصوم‌زاده، مجید جدیدی، محمد توکلی، احمد عزیزپور و ... برپا شد. همچنین تابلو نقاشی «ولایت» اثر حبیب‌الله صادقی در نگاه‌خانه حوزه هنری هم‌زمان با گشایش نمایشگاه «غدیر» بازنمایی شد.
 
نمایشگاه «غدیر» در گالری خانه عکاسان حوزه هنری ۲۷ مردادماه تا ۹ شهریورماه روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان خود خواهد بود.
 
انتهای پیام
captcha