تقویت هویت ایرانی یکی از وظایف اصلی صدا و سیماست
کد خبر: 3835886
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
معاون صدای رسانه ملی:

تقویت هویت ایرانی یکی از وظایف اصلی صدا و سیماست

گروه هنر ــ معاون صدای رسانه ملی در کمیسیون صدای جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها یکی از اقدامات ملی و جدی رسانه را تقویت هویت ملی و افزایش اقتدار در کشور دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حمید شاه‌آبادی در کمیسیون صدای جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، با بیان این‌که امروز یکی از اقدامات ملی و جدی رسانه تقویت هویت ملی و به‌تبع آن افزایش اقتدار است اظهار کرد: نقش رادیو‌های استانی گاهی برای کسانی که درگیر تولیدات استانی هستند ویژه نیست، اما در پازل تولیدات رادیویی کشور بسیار تأثیرگذار است و در مجموع نقش زیبایی را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز مؤلفه‌های اقتدار تغییر کرده است به سهم رسانه در ایجاد این اقتدار پرداخت و افزود: هویت ملی یکی از ابزار‌های جدی برای بروز اقتدار است. اطلاع رسانی، تربیت، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و ... از جمله دستمایه‌های ساخت برنامه‌های صداوسیما است که با هدف افزایش هویت ملی پخش می‌شوند.

معاون صدای رسانه ملی اظهار کرد: امروز در جای جای کشور نقص‌ها و مشکلاتی را می‌بینیم، اما در مجموع با وجود همه این اختلال‌ها، کشتی انقلاب اسلامی درحال حرکت است و این مسیر ارزشمند در کشور به قوت درحال پیگیری است.

وی با تأکید بر این‌که رادیو نقش پیوند جمع‌ها و گروه‌ها را دارد، گفت: فضای مجازی مخاطب را به زندگی فردی و جداشدن از یکدیگر دعوت می‌کند، اما وقتی در یک تاکسی نشسته و رادیو را گوش می‌دهیم، همه در کنار هم هستیم و یک صدا را دنبال می‌کنیم. رادیو نخ تسبیحی است که انسان‌ها را با هویت و نقش‌های متفاوت در کنار هم قرار می‌دهد.

شاه‌آبادی ادامه داد: چه در رادیو‌های سراسری و چه در شبکه‌های استانی و بخش‌های متفاوت، رادیو باید به این وظیفه خود یعنی ایجاد پیوند جمعی و هویت ملی اهتمام ویژه بورزد.

معاون صدای رسانه ملی با تأکید بر اینکه شبکه‌های‌ ملی و استانی رقیب یکدیگر نیستند، افزود: شبکه‌های ملی و استانی باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و این مهم نیاز به تولید محتوا دارد.
 
شاه آبادی با اعلام این‌که یکی از شیفت‌های شبکه پیام هر هفته به یک استان تعلق می‌گیرد گفت: ارتباط بین رادیو‌های محلی و ملی غنای محتوایی را در برنامه‌های رادیو افزایش می‌دهد، همچنین رسانه‌های استانی باید برای پخش تولیداتشان در شبکه‌های سراسری تراز‌های ملی را رعایت کنند.

حمید شاه‌آبادی در حاشیه کمیسیون صدای بیست‌و‌دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها با اشاره به این‌که شبکه‌های استانی تعامل خوبی با شبکه‌های سراسری دارند گفت: رسانه‌های استانی برای پخش تولیداتشان در شبکه‌های سراسری باید تراز‌های ملی را رعایت کنند زیرا این شبکه‌های استانی هستند که حال و وصف آداب و رسوم و شرایط داخل استان را می‌شناسند و نماینده صداوسیما در استان‌ها هستند.

حمید شاه‌ آبادی جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صداوسیما را فرصتی برای تعامل دانست و گفت: قطعاً حضور مدیران شبکه‌های ملی در این جشنواره و تداوم کمیسیون‌های تخصصی بر کیفیت برنامه‌سازی می‌افزاید.

وی افزود: تلاش می‌کنیم از ظرفیت استان‌ها برای غنای برنامه‌های ملی استفاده کنیم و امکانات بیشتری در اختیار صدای استان‌ها قرار دهیم.
 
انتهای پیام
captcha