شرایط جدید ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان برای صلح با طالبان
کد خبر: 3835901
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

شرایط جدید ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان برای صلح با طالبان

ارگ ریاست‌جمهوری برای صلح با گروه طالبان شرایط جدیدی را اعلام کرده که در صدر آن مسئله برقراری آتش‌بس مطرح است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «جمهور» افغانستان؛ صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که اهداف اصلی نقشه راه دولت افغانستان برای صلح شامل برقراری آتش‌بس، بازگشت طالبان به زندگی سیاسی و آغاز مذاکرات رو در رو است.

صدیقی گفت: نتیجه امضای هر گونه توافق صلح با طالبان باید شامل این موارد باشد و این گروه باید در ابتدا دشمنی آشکار خود را با مردم افغانستان کنار بگذارند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور و برخی از مقام‌های آمریکایی درباره صلح افغانستان، بر موضوع آتش‌بس در افغانستان تاکید کرده است.

پمپئو در یک توئیت اظهار کرد: آمریکا در همکاری مشترک با دولت افغانستان برای کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس، متعهد به امضای یک توافقنامه جامع صلح است. در روند صلح افغانستان ابتدا باید تلاش شود تا طالبان آتش‌بس را بپذیرند و خشونت و دشمنی با مردم افغانستان را کنار بگذارند.

وی افزود: خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان و برقراری آتش‌بس از موضوعات مهم و اساسی روند صلح افغانستان است.

یادآور می‌شود، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در نشست با مشاوران و مقام‌های ارشد آمریکایی وضعیت روند صلح افغانستان را بررسی کرد و پس از این نشست گفت: دولت آمریکا در تلاش است تا در روند صلح افغانستان به یک توافق خوب دست یابد تا جنگ 18 ساله در افغانستان پایان یابد.

انتهای پیام

captcha