اختصاص ۳ وقف به مسئله غدیر در زنجان
کد خبر: 3835988
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

اختصاص ۳ وقف به مسئله غدیر در زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۵ مورد وقف در استان انجام شده است، گفت: به برکت گسترش فرهنگ وقف، موقوفه آقا لطفعلی‌خان، ظهیرالدوله و تکیه مدیرالملک در رابطه با مقوله غدیر انجام شده‌اند.

اختصاص 3 وقف به مسئله غدیر در زنجانحجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: 32 بقعه و امامزاده استان زنجان در شب عید غدیر برنامه‌های ویژه‌ای خواهند داشت، همچنین کاروان‌های شادی در این ایام برای گرمی‌داشت دهه ولایت و امامت راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 5 مورد وقف در استان انجام شده است، گفت: به برکت گسترش فرهنگ وقف، موقوفه آقا لطفعلی‌خان، ظهیرالدوله و تکیه مدیرالملک در رابطه با مقوله غدیر انجام شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه جشن‌های عید غدیر با عنوان «جشن علوی اکمال دین نبوی» برگزار می‌شود، یادآور شد: بزرگترین عید امت اسلامی عید سعید غدیرخم است که از آن به «عیدالله الاکبر» تعبیر کرده‌اند؛ در عظمت و بزرگی این عید همین بس که قرآن کریم تنها همین روز را مایه مأیوس شدن کفار و اکمال دین دانسته و درباره آن فرموده است که «امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم و اسلام را برای شما به عنوان آئینی برگزیدم».

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: چنین تعبیر بی‌نظیری نشان‌دهنده اهمیت والای اتفاق آن روز است و آن چیزی جز مسئله امامت، ولایت، نظام و حکومت اسلامی و قضیه رهبری جامعه اسلامی نیست.

جنتی با این بیان که این عید بزرگ و آن اتفاق بی‌نظیر در آن روز که نجات بخش امت اسلامی است باید بیش از پیش تکریم و بزرگ شمرده شود، افزود: به همین منظور اداره کل اوقاف و امور خیریه طبق سال‌های گذشته اقدام به برگزاری مراسم و بزرگداشت دهه امامت و ولایت کرده که امیدواریم گامی هر چند کوچک اما تاثیر گذار باشد. همچنین در 32 بقعه مجری طرح جشن غدیر، مجموعه نمایشگاهی «غدیر- که شامل ۱۲ عدد تابلو است که شبهات غدیر را جواب داده است، برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به طرح منادیان غدیر در بقاع متبرکه، بیان کرد: تجلیل از افرادی که نامشان متبرک به نام مبارک امام علی(ع) و تجلیل از سادات، واقفان، شعرا و نویسندگان عرصه غدیر از دیگر برنامه‌های دهه ولایت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان اینکه قرائت خطبه غدیر در بقاع متبرکه و شاخص در روز عید غدیر انجام می‌‌شود، گفت: برگزاری مسابقه طرح حافظان غدیر، تجلیل از واقفان، شعرا و نویسندگان و پژوهشگران غدیر، تجلیل از اسامی با نام و کنیه امیرالمؤمنین(ع)، کاروان‌های شادی در بقاع متبرکه، غبارروبی مزار شهدا، ایستگاه صلواتی، تجلیل از خادمان سادات بقاع متبرکه و اطعام فقرا از دیگر برنامه‌های این دهه است.

انتهای پیام

captcha