دستور قاضی‌القضات فلسطین برای جمع‌آوری مصحف مسجدالاقصی  
کد خبر: 3836014
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

دستور قاضی‌القضات فلسطین برای جمع‌آوری مصحف مسجدالاقصی  

گروه بین‌الملل ــ قاضی قضات فلسطین دستور جمع‌آوری نسخه‌ای از قرآن کریم را با عنوان مصحف «مسجدالاقصی» به دلیل وجود اشتباهات چاپی صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»؛ رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند: «محمود الهباش»، قاضی‌القضات و مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی و ارتباطات اسلامی، دستور جمع‌آوری نسخه‌ای از قرآن را با عنوان مصحف «مسجدالاقصی» به دلیل وجود اشتباهات چاپی صادر کرد.
 
الهباش تأکید کرد: این نسخه از سوی مؤسسه انتشاراتی «منصور» در نوار غزه به چاپ رسیده و به نام مصحف «مسجدالاقصی» منتشر شده است.
 
بر اساس این گزارش، در مصحف مذکور اشتباهاتی همچون عدم ترتیب صفحات قرآن دیده می‌شود. به طور مثال صفحات 516 تا 531 قرآن که شامل بخشی از سوره مبارکه حجرات در جزء بیست و ششم تا ابتدای سوره الرحمن در جزء بیست و هفتم قرآن است، در صفحات 115 و 131 چاپ شده است. این در حالی است که صفحات 116 تا 131 و صفحات 115 و 132 از این نسخه حذف شده است.
 
الهباش از همه کتابفروشی‌ها و محل‌های توزیع قرآن و افرادی که نسخه‌ای از این مصحف را در اختیار دارند خواست تا برای اتخاذ اقدامات لازم آن را به دستگاه‌های ذی‌ربط تحویل دهند.
 
در همین راستا، وزارت اوقاف و امور دینی نوار غزه در پاسخ به اظهارات الهباش جوابیه‌ای منتشر کرد. «احمد کلاب»، ناظر چاپ این مصحف، در این جوابیه گفت: اشتباهاتی که گاهی اوقات در چاپ قرآن رخ می‌دهد، اشتباهات فنی و غیرعمدی است و شامل همه نسخه‌های قرآن نمی‌شود؛ لذا الهباش در این امر مبالغه کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه این گونه اشتباهات ممکن است در تمامی چاپخانه‌های دنیا اتفاق بیفتد، گفت: وجود اشتباه در یک نسخه قرآن به معنای آن نیست که تمامی نسخه‌ها این اشتباه را دارند.
 
احمد کلاب، مصحف مسجدالاقصی را از قرآن‌های بسیار ممتاز دانست و گفت: مجوز چاپ این قرآن از سوی مجمع تحقیقات اسلامی الازهر صادر شده است.
 
انتهای پیام
captcha