شکوفایی تمدن ایرانی ـ اسلامی با مطالعه کتاب محقق می‌شود
کد خبر: 3836021
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

شکوفایی تمدن ایرانی ـ اسلامی با مطالعه کتاب محقق می‌شود

گروه شهرستان‌ها ــ فرماندار خوشاب با بیان اینکه ایران، کشوری صاحب تمدن و با فرهنگ است، گفت: شکوفایی تمدن نوین ایرانی ـ اسلامی با مطالعه کتاب و کسب معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شکل خواهد گرفت.

شکوفایی تمدن ایرانی با مطالعه کتاب محقق میشودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسن ابارشی، فرماندار خوشاب، شامگاه گذشته، 27 مردادماه در اختتامیه جشنواره رضوی در این شهرستان که با حضور قدرت‌الله کشوری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوشاب، حسین فرزانه سرابی، بخشدار مرکزی، سیدحسین خلیلی، بخشدار مشکان، مرضیه احمدی، رئیس شبکه بهداشت و درمان خوشاب و جمع دیگری از مسئولان ادارات و تعدادی از شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی در سالن اجتماعات فرمانداری خوشاب در سلطان‌آباد برگزار شد، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی گامی مهم در کسب معارف حقیقی و الهی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت جواد(ع) براساس منابع مستند، متقن و معتبر است و این جشنواره می‌تواند در عصری که منجر به تغییر سبک زندگی غیراسلامی و ایرانی شده است، با معرفی کتاب‌های خوب مروج سبک زندگی رضوی شود.

وی ادامه داد: ایران کشوری صاحب تمدن و با فرهنگ است. شکوفایی تمدن ایرانی با مطالعه کتاب محقق می‌شود و شکوفایی تمدن نوین ایرانی اسلامی نیز با کتاب و کسب معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به‌عنوان پیشوایان هدایت شکل خواهد گرفت.

فرماندار خوشاب با انتقاد از عدم استفاده صحیح از فضای مجازی و آثار مخرب آن در جامعه اضافه کرد: قدم زدن در ساحل امن کتاب حتی لمس کردن برگ‌های کتاب یکی از مفرج‌ترین و لذیذترین ابزارها برای بهره بردن از فرصت‌های باقی مانده عمر است و همه مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان این عنصر تغییر‌‌آفرین توسعه فرهنگی یعنی کتاب را از یاد نبرند.

در ادامه این مراسم قدرت‌الله کشوری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوشاب با تقدیر و تشکر از همدلی و همراهی همه مدیران ادارات، سازمان‌ها و نهادها در برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این شهرستان گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی را برای همه دلدادگان و علاقه‌مندان به معارف الهی اهل‌بیت نبوت(ع) فراهم آورده که از سرچشمه فیض ربوبی عالم آل‌محمد حضرت رضا(ع) و کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س) بهره ببرند و عطش جان‌های شیفته خود را با کمال علم و ایمان فرو نشانند.

کسب رتبه اول جشنواره کتاب‌خوانی رضوی توسط خوشاب

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوشاب با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان و استقبال اقشار مختلف مردم از جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: مردم ولایت‌مدار شهرستان خوشاب با حضور چشمگیر خود در این جشنواره ارادت و علاقه خود را به ساحت نورانی امام رضا(ع) نشان دادند، به نحوی که در بخش خانوادگی شهرستان خوشاب با تعداد 849 نفر رتبه اول خراسان رضوی را در این بخش کسب کرد.

کشوری بخش پویش جشنواره کتابخوانی رضوی را بخش جذاب و مورد استقبال کودکان و نوجوانان دانست و افزود: این بخش در تقویت اعتماد به نفس و رفع کم‌رویی مؤثر بوده و شهرستان خوشاب با 360 شرکت‌کننده از این بخش جشنواره استقبال کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوشاب تعداد نفرات شرکت‌کننده در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را در سال جاری در این شهرستان 1764 نفر اعلام و اضافه کرد: قطعاً همراهی و همدلی همه سازمان‌ها و نهادها در جذب این مشارکت مؤثر بود.

در پایان اختتامیه جشنواره رضوی در خوشاب از هفت نفر از برترین‌ها از جمله فاطمه بلقان آبادی در بخش نقاشی کودک، فاطمه میرزایی در بخش نقاشی نوجوان، سکینه براتی در بخش چهار گزینه‌ای نوجوان، شیما رمضانی در بخش چهارگزینه‌ای بزرگسال، احمد صباغی در بخش چهار گزینه‌ای بزرگسال و مجتبی اقبالی در بخش خانوادگی دو نفره با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha