برگزاری ۲ هزار برنامه «آموزش عملی نماز» در مدارس لرستان
کد خبر: 3836026
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

برگزاری ۲ هزار برنامه «آموزش عملی نماز» در مدارس لرستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که در مدارس لرستان هزار و ۴۵۰ نمازخانه مستقل وجود دارد، گفت: در طول سال‌ تحصیلی گذشته حدود دو هزار برنامه آموزشی با عنوان «آموزش عملی نماز» برگزار شده است.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، نشست هماهنگی شورای عالی نماز استان لرستان یک‎شنبه، بیست و هفتم مرداد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، مدیران نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهرستان خرم‌آباد و رئیس ستاد اقامه نماز استان لرستان در خرم‌‏آباد برگزار شد.

رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این نشست با تأکید بر اجرای مطلوب برنامه‌های آموزش عملی نماز، گفت: اسلام در ارائه الگوی انسان کامل به‌دنبال انسانی است که از همه ساحت‌های لازم برخودار باشد، بُعد اعتقادی، دینی و باورهای اخلاقی در وجود او بارور باشد.

وی افزود: ائمه هدی و علمای دین همواره به‌دنبال بهترین سیره زندگی و بهتر زیستن بودند و یکی‌ از ارکان تعلیم و تربیت آموزش نماز و قرآن است.

زینی‌وندمقدم با بیان این‌که همه اعمال ما بستگی به نماز دارد، ادامه داد: باید برای کودکان، نوجوانان و جوانان الگوی خوبی برای نماز ایجاد کرد زیرا نماز مهم‌ترین امور است اگر نماز پذیرفته شود همه اعمال انسان پذیرفته خواهد شد.

وی در ادامه در گزارشی از برنامه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در راستای غنی‌سازی برنامه آموزش عملی نمار، گفت: در 5200 آموزشگاه استان لرستان 1450 نمازخانه مستقل وجود دارد و در این مدارس 750 روحانی به‌عنوان ائمه جماعت حضور دارند.

زینی‌وند مقدم اضافه کرد: دو هزار همکار فرهنگی در مدارس دیگر که ائمه جماعت ندارند مسئول برپایی نماز جماعت هستند و در طول سال‌ تحصیلی گذشته حدود دو هزار برنامه آموزشی با عنوان «آموزش عملی نماز» در دوره اول و دوم ابتدایی برگزار شده است، همچنین در سال گذشته 144 آموزشگاه در نماز دشمن‌شکن جمعه فعال بوده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: در یک روز از هفته با حضور ائمه جمعه، نماز جماعت در مدارس شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، در این مدارس با حضور ائمه جمعه بحث آموزش عملی نماز و تفسیر قرآن با حضور دانش‌آموزان انجام می‌‌شود.

وی گفت: یکی‌ از موارد مورد نیاز در نمازخانه مدارس، فرش سجاده‌ای است که حدود 12 هزار و صد متر فرش سجاده‌ای توسط اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان باید تهیه شود و برای مفروش کردن نمازخانه‌ها در اختیار مدارس قرار گیرد.

زینی‌وندمقدم در خصوص برخی برنامه‌های آموزش و پرورش با هدف تأثیرگذاری مطلوب بر دانش‌آموزان اظهار کرد: برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزی، مسابقه مکبری و طرح «سودای بندگی» از برنامه‌هایی است که بر رفتار، اخلاق و شخصیت دانش‌آموزان مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام

captcha