ایجاد ۲۰ درصد اشتغال در استان مرکزی از سوی کمیته امداد امام(ره)
کد خبر: 3836092
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

ایجاد ۲۰ درصد اشتغال در استان مرکزی از سوی کمیته امداد امام(ره)

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه از سیاست‌های اساسی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی است، گفت: ۲۰ درصد اشتغال در سطح استان و کشور از سوی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجاد می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد‌، قنبر موسی‌نژاد‌، مدیر‌کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه از سیاست‌های اساسی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت و خروج آنها از چرخه حمایتی است‌، گفت: 20 درصد اشتغال در سطح استان و کشور توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی و هم‌اندیشی حوزه اشتغال اظهار کرد: اجرای هرچه بهتر سیاست‌های امداد در حوزه اشتغال و بهره‌گیری از روش‌های جدید امداد در توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از اهداف برگزاری این نشست تخصصی است.

وی با اشاره به اینکه 44 هزار خانوار در سطح استان از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند هستند‌، بیان کرد: قریب به 30 درصد این خانواده‌ها از مستعدین اشتغال هستند و برنامه‌های مختلفی در قالب استعداد سنجی‌، آموزش، مهارت‌آموزی‌، بهره گیری از رهبران شغلی و نظارت بر طرح‌های اشتغال برای این افراد اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول از دو برابر شدن منابع اشتغال کمیته امداد در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در سال 98 با همکاری خوب دولت و مجلس با مجموعه کمیته امداد منابع اشتغال بیش از دو برابر شده است‌؛ در سال گذشته در استان از محل تبصره بودجه 37 میلیارد تومان و امسال 80 میلیارد تومان به منظور اشتغال مددجویان تحت حمایت اختصاص داده شده است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: با ایجاد مشاغل پایدار و استفاده از رهبران شغلی که از سیاست‌های جدید کمیته امداد است و با همکاری بانک‌های عامل، اعضای کارگروه اشتغال‌، همکاران کمیته امداد و مددجویان منابع اختصاص داده شده‌ به خوبی جذب و در راستای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان به کار گرفته شود.

مدیر‌کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان ایجاد شد، اضافه کرد: بخشی از اشتغال کمیته امداد از طریق کارفرمایی انجام می‌شود و با در اختیار قرار دادن تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار کارفرمایان شرایط اشتغال برای مددجویان تسهیل خواهد شد.

وی ضمن ارائه گزارشی از مشکلات حوزه اشتغال مطرح کرد: بهره‌گیری از نیروهای متخصص متناسب با ساختار جدید حوزه اشتغال، اجرای دقیق طرح راهبران شغلی و رفع موانع در مسیر اجرای طرح‌، بهره‌گیری از نظارت‌های هوشمند‌، اجرای صندوق ضمانت‌نامه مددجویی‌ و اجرای قوانین در تسهیل ضمانت‌نامه‌های بانکی مددجویان از مواردی است که با تسریع در روند اجرا می‌تواند مسیر توانمندسازی مددجویان را هموار کند.

انتهای پیام

captcha