سوگواره «احلی من العسل» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3836151
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

سوگواره «احلی من العسل» در زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هفتمین سوگواره «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور در هفتم ماه محرم امسال برگزار می‌شود.

سوگواره «احلی من العسل» 7 محرم در زنجان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، جعفر گنج‌خانلو، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان امروز، 28 مردادماه در جلسه تشریح برنامه‌های ستاد محرم و نیز برگزاری مراسم سوگواری «احلی من العسل» اظهار کرد: هفتمین سوگواره «احلی من العسل» با حضور پر شور و شعور نوجوانان عزادار زنجانی به یاد حضرت قاسم بن الحسن(ع) همزمان با سراسر کشور در هفتم ماه محرم امسال برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی استان و برگزاری دسته‌های عظیم حسینیه و زینبیه زنجان اظهار کرد: آموزش و پرورش زنجان ضمن برای همکاری با ستاد محرم در سطح عالی استان درباره اسکان عزاداران حسینی در مدارس و نیز استفاده از فضاهای فیزیکی مدارس در مسیر عزاداران دسته‌های حسینیه و زینبیه، اعلام آمادگی می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: مراسم ویژه «احلی من العسل» را با همکاری سایر نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط اعم از صداوسیما، سپاه، اوقاف و امور خیریه، بسیج دانش‌آموزی، تبلیغات اسلامی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی نواحی 1 و 2 به شکل مطلوبی برگزار خواهد شد.

گنج‌خانلو یادآور شد: برگزاری این مراسم به تعمیق باورهای دینی بین نوجوانان کمک می‌کند و آن‌ها را در یک فضای معنوی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی به الگوی عزاداری در سطح کشور تبدیل شده است، افزود: سوگواره احلی من العسل نیز در این الگوسازی از سنین نوجوانی نقش دارد.

انتهای پیام
captcha