نمازخانه‌های مدارس البرز جوابگوی تعداد دانش‌آموزان نیست
کد خبر: 3836168
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

نمازخانه‌های مدارس البرز جوابگوی تعداد دانش‌آموزان نیست

گروه اجتماعی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز با تأکید بر اینکه نمازخانه‌های مدارس استان جوابگوی تعداد دانش‌آموزان نیست، گفت: مدارس البرز نیاز به ساخت ۱۹۴ نمازخانه دارد.

نمازخانه‌های مدارس البرز جوابگوی تعداد دانش‌آموزان نیست

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین با هدف نهادینه‌ شدن فرهنک اقامه نماز در بین دانش‌آموزان توجه شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه امسال از مجموع یک هزار و ۷۹۹ کد مدرسه استان در ۸۹۱ مدرسه نماز جماعت با حضور ائمه جماعات و فرهنگیان برگزار شد، بیان کرد: باید تلاش کنیم درهمه مدارس نماز جماعت اقامه شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین در سال تحصیلی جاری در ۴۲۸ مدرسه البرز طرح پیوند مسجد و مدرسه اجرایی شد، گفت: با اجرای این طرح تلاش کردیم تا دانش‌آموزان را از بسترِ محدودی که در مدرسه مبنی بر بحث آموزشی دارند، جذب کنیم و به مسجد بیاوریم.

فهمیده در ادامه به برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان البرزی اشاره کرد و افزود : این جشن عبادی در ۳۰۱ مدرسه البرز برگزار شد که ۸۶ مدرسه آن مربوط به پسران است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به وضعیت ۹۷۵ نمازخانه مدارس البرز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 9هزار متر مربع نمازخانه مدارس استان نیاز به فرش سجاده دارند.

فهمیده در پایان با تأکید بر اینکه در البرز نیاز به ساخت ۱۹۴ نمازخانه داریم، گفت: سال گذشته دو نمازخانه در مدارس البرز ساخته شد و امسال نیز دو مدرسه در حال احداث است.
انتهای پیام

captcha