متولیان برای جذب جوانان به مساجد برنامه داشته باشند
کد خبر: 3836174
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
امام جمعه املش:

متولیان برای جذب جوانان به مساجد برنامه داشته باشند

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رنجبر گفت: از همه متولیان امور مساجد اعم از ائمه جماعت، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج می‌خواهم که برای مساجد برنامه داشته باشند؛ برنامه‌هایی که متناسب با ذائقه و روحیه نوجوانان و جوانان بوده و برای جذب آنان به مسجد مفید باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رنجبر، امام جمعه شهرستان املش در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در آستانه روز جهانی مساجد گفت: مسجدی که در طراز انقلاب اسلامی و وجود مقدس امام عصر(عج) است باید برای سربازی امام عصر یار تربیت کند.
وی با بیان اینکه مساجد می‌توانند عامل بازدارنده آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان و مجاوران مسجد باشند، افزود: از همه متولیان امور مساجد اعم از ائمه جماعت، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج می‌خواهم که برای مساجد برنامه داشته باشند؛ برنامه‌هایی که متناسب با ذائقه و روحیه نوجوانان و جوانان بوده و برای جذب آنان به مسجد مفید باشد.
رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان املش ادامه داد: در اجرای برنامه‌های مسجد باید از جوانان بهره‌مند شد تا حضور پر‌رنگ‌تری در مسجد داشته باشند؛ باید به جوانان اهمیت داد و آنان را وارد میدان کرد.
حجت‌الاسلام‌ رنجبر اظهار کرد: برنامه‌های مسجد باید نشاط‌آور باشد؛ صرف آنکه یک سخنرانی بشود کافی نیست، سخنرانی خوب است اما کدام سخنرانی و کدام خطیب؟ خطیب باید بداند چگونه با سخنان خود جوانان را جذب مسجد کند.
امام جمعه املش تأکید کرد: کمک به مجاوران مسجد، همسایه‌ها و نمازگزاران از مهم‌ترین برنامه مساجد باید باشد. مثلا جوان مسجدی که پدر یا مادرش یا خودش به بیماری مبتلا شده است، ارکان مسجد اعم از هیئت امنا، امام جماعت و فرمانده پایگاه به عیادت‌شان بروند، از خانواده او دلجویی کنند و برای حل مشکل درمان کمک حال‌شان باشند. جوانان موفق مسجد و آنهایی که در رشته‌های دانشگاهی، علمی، ورزشی و... موفق شده‌اند مورد تشویق قرار بگیرند؛ به جنبه‌های علمی، ورزشی و ... جوانان ارزش قائل شویم و آنان را تشویق و تکریم کنیم.
وی گفت: در اسلام همیشه مسجد محور بوده است؛ مثلاً در مسجد کوفه در ۱۴۰۰ سال پیش، مسجد هم محل عبادت، هم محل قضاوت و هم محل رسیدگی به مشکلات مسلمین بوده است. رسیدگی به امور تربیتی، سرکشی از خانواده‌ها شهدا، حل مشکلات مردم، تشویق جوانان و نوجوانان، برنامه داشتن در بحث آموزشی، تربیتی، فرهنگی و... می‌تواند مسجد را در طراز انقلاب اسلامی کند.
الیاس عبداله‌پور
انتهای پیام
captcha