امامزادگان مازندران میزبان جشن‌های «ولایت علوی، اکمال دین نبوی»
کد خبر: 3836290
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

امامزادگان مازندران میزبان جشن‌های «ولایت علوی، اکمال دین نبوی»

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن‌های روز عید غدیرخم تحت عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

امامزادگان مازندران میزبان جشن‌های «ولایت علوی، اکمال دین نبوی»به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی امروز 28 مردادماه در جمع خبرنگاران به وجود بیش از هزار و 361 امامزاده و بقعه متبرکه در مناطق مختلف مازندران اشاره کرد و آن را دلیلی محکم بر ولایت‌مداری مردم این استان دانست.

وی مدیحه سرایی و شعرخوانی با موضوع ولایت و اجرای برنامه مشاعره را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در برخی بقاع دانست و تصریح کرد: قرائت خطبه غدیر، تقدیر از سادات خادم بقاع متبرکه، اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امام زادگان، قرائت میثاق‌نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمکهای مردمی از دیگر برنامههایی است که در عید غدیر در بقاع متبرکه برگزار میشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: این جشن‌ها با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با غدیر و امام علی (ع) انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ولایت مداری مردم مازندران در طول تاریخ به اثبات رسیده است، افزود: این استان از لحاظ تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه جزء استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود که این مسئله نشان‌دهنده پیروی مردم این استان از اهل‌بیت‌(ع) و نوادگان آنها است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه، دهه غدیر فرصت بسیار مغتنمی برای پرداختن به مسئله امامت و ولایت است، اظهار کرد: در کنار جشن‌های مردمی که در سطح جامعه و به ویژه بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار میشود باید به این مسئله مهم و حیاتی جهان اسلام پرداخته شود.
وی بر ضرورت تقویت غنای علمی جشنهای ویژه دهه غدیر تأکید کرد و گفت: باید سطح شناخت مردم نسبت به مسئله غدیر تقویت شود.
وی با بیان اینکه، امروز نیازمند احیای فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی هستیم، افزود: احیای این فرهنگ اصیل دینی موجب رفع بسیاری از مشکلات و بحران‌ها در جامعه اسلامی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha