فارس؛ مهیای میزبانی عیدالله‌الاكبر/ خطبه‌خوانی غدیر در 500 مسجد
کد خبر: 3836293
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

فارس؛ مهیای میزبانی عیدالله‌الاكبر/ خطبه‌خوانی غدیر در 500 مسجد

گروه اجتماعی ـ همزمان با عید سعید غدیر، برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های متعددی برای گرامیداشت این عیدالله‌الاكبر در فارس انجام شده است كه از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی كاروان‌های شادی، قرائت خطبه غدیر در اماكن مذهبی، سخنرانی‌های مذهبی و مولودی‌‌خوانی‌های متعدد اشاره كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، استان فارس در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، عیدالله‌الاكبر و بزرگترین عید مسلمانان، یكپارچه غرق شادی و سرور است.
به‌مناسبت این عید فرخنده و بزرگ، برنامه‌ریزی‌های متعددی در تمام نقاط فارس اعم از شهرها و روستاها و بخش‌ها تدارك دیده شده است كه اوج این برنامه‌ها فردا، 29 مردادماه همزمان با عید غدیر خواهند بود.
از ساعات آغازین صبح روز عید غدیر برنامه‌های متنوع شاد مذهبی در تمام نقاط استان به خصوص اماكن مذهبی اعم از مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبركه و تكایا اجرا می‌شوند.

 

اعزام 200 مبلغ 
در این راستا قرار است كه مراسم خطبه‌خوانی غدیر در بیش از 500 مسجد استان فارس در صبح روز عید غدیر برگزار شود كه در این راستا 200 نفر مبلغ دینی به نقاط مختلف استان فارس نیز اعزام شده‌اند.
راه‌اندازی كاروان‌های شادی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان فارس از دیگر برنامه‌هایی است كه در صبح و یا عصر عید غدیر اجرا می‌شوند.
برگزاری مراسم‌های متعدد مولودی‌خوانی و سخنرانی‌های مذهبی در تمام نقاط استان فارس، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع شربت و شیرینی از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.
در شیراز جشن بزرگ مردمی با سخنرانی آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و مولودی‌خوانی دو تن از مداحان در ساعت 10 صبح روز عید غدیر مسجد جامع شهدا برگزار می‌شود.

 

زمان و مكان شادپيمايی غدير در شيراز
همچنین شادپیمایی عید غدیر در شیراز از ساعت 17:30 از میدان شهدا آغاز و به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادامه یابد و در این حرم مطهر نیز 10 تن كیك میان زائران سومین حرم اهل بیت(ع) توزیع خواهد شد.
اطعام از دیگر سنت‌های حسنه‌ای است كه در عید سعید غدیرخم به خصوص بر آن تأكید شده است به همین دلیل این كار حسنه در تمام نقاط استان فارس از محل نذورات مردمی و موقوفات انجام می‌شود.
در شیراز بناست كه 21 هزار پرس غذای نذری میان مردم و محرومان توسط گروه فرهنگی ـ مذهبی امام هادی(ع) توزیع شود و از محل موقوفات دیگری نیز 2 هزار خانواده نیازمند در شهرك فرهنگیان نیز در این روز اطعام شوند.
عصر شعر «غدیر» از جمله برنامه‌هایی است كه بناست كه در روز عید غدیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا شود و سایر برنامه‌های شاد و مذهبی نیز درتمام بقاع متبركه شاخص استان فارس با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تا هنگامه شب ادامه دارند.
انتهای پیام

captcha