کمترین آمار طلاق مربوط به سیستان‌و‌بلوچستان است
کد خبر: 3836485
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

کمترین آمار طلاق مربوط به سیستان‌و‌بلوچستان است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان گفت: این استان کمترین آمار طلاق را در کشور دارد، به‌طوری که به ازای هر ۱۲ ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسد، در حالی که این آمار در شهرهای بزرگ‌تر به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق را نشان می‌دهد.

رضا راحت‌دهمرده، مدیرکل ثبت احوال سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنای استان، گفت: این استان کمترین آمار طلاق را در کشور دارد، به‌طوری که به ازای هر ۱۲ ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسد، در حالی که این آمار در شهرهای بزرگ‌تر به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمار طلاق استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، افزود: بیشترین طلاق در زوجین با طول زندگی مشترک یک تا دو سال ثبت شده که نشان می‌دهد این ازدواج‌ها از روی ناآگاهی و عدم شناخت بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اظهار کرد: ازدواج در صورتی که با چشمان باز و شناخت قبلی انجام شود می‌تواند سبب ایجاد زندگی شیرینی شود؛ نباید خانواده‌ها از مهریه به‌عنوان یک ابزار برای کنترل زندگی استفاده کنند زیرا گرچه مهریه تا حدی می‌تواند به زندگی زنان بعد از طلاق کمک کند اما هرگز نمی‌تواند جبران‌کننده شکست روحی ناشی از طلاق باشد.

وی بیان کرد: بزرگترین مشکل مربوط به ازدواج و طلاق در سیستان و بلوچستان، ثبت نکردن این موارد و در نتیجه ضایع شدن حقوق زنان است. ثبت نکردن ازدواج‌ها در سیستان و بلوچستان به دلایل مختلفی از جمله عدم نیاز به رأی دادگاه برای سن قانونی ازدواج و اجازه همسر اول برای ازدواج‌های بعدی رخ می‌دهد.

این مقام مسئول اظهار کرد: فقر، فحشا، اعتیاد، دزدی و مانند آن از معضلات اجتماعی است که پس از طلاق به‌ویژه برای زنان به‌وجود می‌آید زیرا بار زندگی بر دوش این افراد می‌افتد.

راحت‌دهمرده با بیان اینکه بیشترین گروه سنی طلاق مردان استان ۲۵ تا ۲۹ سال و برای زنان ۲۰ تا ۲۴ سال است، گفت: میانگین سن طلاق مردان استان ۳۳ سال و زنان نیز ۲۹ سال در این مدت بوده است.

انتهای پیام

captcha