مقام پاکستانی کمک‌ به مردم کشمیر را خواستار شد
کد خبر: 3836495
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

مقام پاکستانی کمک‌ به مردم کشمیر را خواستار شد

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌ منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان ایجاد کریدوری بشردوستانه به وسیله سازمان‌هان بین‌المللی غیردولتی برای تأمین نیازهای اساسی مردم کشمیر تحت کنترل هند را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ «سردار مسعود خان»، دیروز، 29 مرداد گفت: به علت سرکوب‌ها و منع عبور و مرور در کشمیر به وسیله هند، بحرانی انسانی در حال روی‌دادن است.

وی افزود: در حال حاضر به علت اعلام وضعیت اضطراری و منع عبور و مرور در کشمیر تحت کنترل هند، مردم با کمبود مواد غذایی و خدمات درمانی روبه‌رو هستند.

مسعود خان از سازمان‌های بین‌المللی غیردولتی خواست برای ایجاد یک کریدور بشردوستانه جهت فراهم کردن مواد دارویی و غذایی در کشمیر هند اقدام کنند. 

به گفته وی، هند تاکنون 6 هزار نفر از مردم، فعالان مدنی و رهبران جریانات سیاسی کشمیر را بازداشت کرده و آنها را به زندان‌هایی در خارج از دره کشمیر انتقال داده است.

وی همچنین دولت هند را به انجام یک نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده در کشمیر متهم کرد.

دولت هند ۱۴ مرداد سال جاری ماده ۳۷۰ قانون اساسی را که به منطقه جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می‌کرد و براساس آن این منطقه خودمختار بود، لغو کرد که پس از این تصمیم، تنش‌ها میان دهلی نو و اسلام آباد بر سر کشمیر تشدید شد.

انتهای پیام

captcha