مساجد نیاز به عمران معنوی دارند
کد خبر: 3836522
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

مساجد نیاز به عمران معنوی دارند

گروه اجتماعی ــ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: مساجد علاوه بر عمران و آبادسازی ظاهری و مادی نیاز به عمران معنوی دارند.

مساجد نیاز به عمران معنوی دارند

حجت‌الاسلام علیمراد یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با تأکید بر ضرورت توسعه مساجد، اظهار کرد: مساجد هم مکان تواضع و خشوع و هم مکان قیام است؛ خشوع و تواضع برای خداوند و قیام هم برای اجرای دین خدا و قیام مقابل طاغوت.

وی با اشاره به اینکه مسجد علاوه بر اینکه پایگاهی برای انجام فرایض دینی و نماز؛ عبادت، راز و نیاز با معبود است؛ وظایف دیگری نیز دارد، افزود: مسجد در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) مرکزی برای حل مشکلات جامعه، محل مشورت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای مقابله با دشمن بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: باید از این ظرفیت مساجد به عنوان مدرسه انسان‌سازی و بهترین پایگاه اجتماعی و مذهبی هر منطقه برای جذب و تربیت جوانان و نوجوانان مؤمن و انقلابی استفاده کرد.

یوسفی بیان کرد: مساجد علاوه بر عمران و آبادسازی ظاهری و مادی نیاز به عمران معنوی دارند و این پایگاه و خانه خدا همیشه باید فعال باشد و تا مسجد هست عمران معنوی نیز ادامه دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) در ادامه تبیین و تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی جوانان را مهم‌ترین عامل خنثی کردن دسیسه‌های فرهنگی دشمن و برطرف شدن مشکلات جوانان دانست و گفت: سبک زندگی اسلامی انجام عملی آموزه‌های اسلامی برخاسته از تعلقات معنوی انسان‌هاست و به انسان آرامش می‌دهد و به روح او تعالی می‌بخشد.

وی با تأکید براینکه ترویج سبک زندگی اسلامی می‌تواند از سوی مساجد در جامعه نهادینه شود، گفت: برنامه‌های مساجد باید به گونه‌ای باشد که تا بتوان از طریق این پایگاه‌های معنوی سبک زندگی اسلامی را به بهترین شکل ممکن ترویج داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) در پایان گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم به معنای واقعی از مساجد بهره ببریم و با به‌کارگیری فرامین الهی؛ قرآن‌ کریم و راه و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) از اختلاف و تفرقه که زیبنده مسلمانان نیست دوری کنیم.
انتهای پیام

captcha