راه‌اندازی دانشنامه اینترنتی قدس در مالزی
کد خبر: 3836531
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

راه‌اندازی دانشنامه اینترنتی قدس در مالزی

گروه بین‌الملل ــ به مناسبت پنجاهمین سالگرد آتش‌ زدن مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها،‌ دانشنامه اینترنتی قدس با نام «اقصی پدیا» به چهار زبان در مالزی راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این سایت که به همت بنیاد القدس مالزی و با حمایت مالی مؤسسه خیریه امدادرسانی مالزی (Humanitarian Care Malaysia) و چند مؤسسه دیگر طراحی شده است، دیروز، 29 مردادماه، راه‌اندازی شد.

این دانشنامه به نشانی «www.aqsapedia.net» مطالب و مستندات دقیق و جالبی را درباره فلسطین و مسجدالاقصی به چهار زبان عربی، انگلیسی، مالایی و زبان اندونزیایی در اختیار علاقه‌مندان به موضوع فلسطین قرار می‌دهد و در آینده زبان‌های هندی، تامیلی و تایلندی نیز به آنها اضافه خواهد شد.

در مراسم راه‌اندازی این دانشنامه «مهریز ماهاتیر»، سروزیر ایالت «کداح» مالزی و فرزند ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی، طی سخنانی اظهار کرد: مالزی هزاران مایل از سرزمین مقدس فلسطین دور است، ولی ما در کنار براداران و خواهران فلسطینی‌مان هستیم و از مبارزات آنان برای آزادی قدس شریف و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین خود حمایت می‌کنیم.

وی افزود: امروز پنجاهمین سالروز به آتش کشیده‌ شدن قدس شریف از سوی صهیونیست‌هاست و این مسجد که دومین مسجد و سومین مکان مقدس مسلمانان است همچنان در آتش می‌سوزد و صهیونیست‌ها هر روز به آن تعرض می‌کنند و حتی در روز عید قربان سال جاری به آن حمله کرده و ضمن تخریب بخش‌هایی از مسجد، آثار مهم تاریخی و فرهنگی موجود در آن را از بین بردند.

وی اظهار امیدواری کرد این دانشنامه اینترنتی بتواند بخشی از حقایق تاریخی بیت‌المقدس را در اختیار علاقه‌مندان به سرزمین فلسطین قرار دهد.

انتهای پیام

captcha