گرانی کاغذ تعطیلی فعالیت ناشران را رقم می‌زند
کد خبر: 3836552
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

گرانی کاغذ تعطیلی فعالیت ناشران را رقم می‌زند

یک شاعر از وضعیت بد فعالیت ناشران در شهرستان‌ها و چاپ نشدن کتاب نویسندگان گفت.

به گزارش ایکنا، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سید محمود علوی نیا شاعر کشورمان، در خصوص کمبود ناشر در شهرستان‌ها گفت: در برخی شهرستان ها، تعداد ناشران به ۱۰ عدد هم نمی‌رسد که از این تعداد چند انتشاراتی به علت گرانی کاغذ تعطیل شده است.

وی افزود: مشکلات فراوانی در این حوزه به علت گرانی کاغذ گریبانگیر ناشران است. صنعت نشر بسیار وضعیت آشفته‌ای دارد. بنده برای چاپ آخرین کتابم باید حدود ۸ میلیون تومان هزینه کاغذ بپردازم!

این شاعر با اشاره به مشکلات چاپ کتاب نویسندگان در شهرستان‌ها اظهار داشت: نسبت به سال گذشته تمامی هزینه‌ها چند برابر شده است. متاسفانه فعالیت ناشران در شهرستان‌ها به شدت کم شده است. ناشران کتاب‌های تالیفی، به نسبت ناشرانی که فعالیت خصوصی و شخصی انجام می‌دهند، اوضاع بهتری برای چاپ کتاب هایشان دارند.

وی افزود: دختر بنده چند سالی است که در حوزه نشر فعالیت و ۴ قلم طلایی هم دارد. اگر نهاد یا سازمان دولتی به حمایت از ناشران برخیزد، باعث بهتر شدن وضعیت صنعت نشر در کل کشور می‌شود.

علوی نیا گفت: بسیاری از ناشران قبل از گرفتن مجوز نشر در کار ویراستاری فعالیت داشته اند. گرانی کاغذ باعث ترک فعالیت بسیاری از ناشران و کم رونقی کار اهالی قلم در کشور شده است. امیدواریم قیمت‌های نجومی کاغذ اندکی کاهش پیدا کند تا به حوزه صنعت نشر آسیب جدی تری وارد نشود.

انتهای پیام

captcha