فوتبالیست سال آفریقا در اسپانیا مسجد می‌سازد
کد خبر: 3836573
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

فوتبالیست سال آفریقا در اسپانیا مسجد می‌سازد

گروه بین‌الملل ــ «فردریک عمر کانوته»، فوتبالیست مسلمان، که قبلاً در باشگاه‌هایی مانند تاتنهام، وست‌هام و سِویا بازی می‌کرد، قصد دارد مسجدی در شهر سِویا در جنوب اسپانیا بسازد.

فوتبالیست سال آفریقا مسجد می‌سازدبه گزارش ایکنا به نقل از اسلام 21؛ تصمیم کانوته، بازیکن معروف و بازنشسته فوتبال، برای ساخت مسجد در شهر سویا به سال 2007 برمی‌گردد؛ زمانی که 700 هزار دلار به مسجد موقت شهر سویا کمک کرد تا به روی نمازگزاران بسته نشود.

کانوته که در سال 2007 فوتبالیست سال آفریقا شد، در این زمینه گفت: چند سال قبل به مسلمانان سویا کمک کردم تا مسجد موقت خود را حفظ کنند.

کانوته در پی درخواست مسلمانان شهر سویا، به خاطر اینکه پس از انقضای قرارداد، این مسجد فروخته می‌شد اقدام به خرید آن ملک کرد و بنیاد اسلامی سویا به عنوان مرکزی برای عبادت مسلمانان در این شهر باقی ماند.

اخیراً به علت رشد جمعیت مسلمان در سویا، مسلمانان این شهر می‌خواهند مسجد بزرگ‌تری بسازند که بار دیگر کانوته در این زمینه برای کمک اعلام آمادگی کرده و کمپینی را برای این امر تشکیل داده است.

کانوته کمپین Kanoute4SevilleMosque# را در ماه مارس سال جاری با هدف جمع‌آوری 350 هزار دلار برای کمک به ساخت یک مسجد سه طبقه آغاز کرده است.

فوتبالیست سال آفریقا مسجد می‌سازد

انتهای پیام

captcha