همبستگی با شیخ زکزاکی در ضیافت غدیر پاکستان + عکس
کد خبر: 3836661
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

همبستگی با شیخ زکزاکی در ضیافت غدیر پاکستان + عکس

گروه بین‌الملل ـ شرکت‌کنندگان در ضیافت عید غدیر شهر «کویته» پاکستان با شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه، اعلام همبستگی کردند.

به گزارش ایکنا از پاکستان؛ آیین ضیافت غدیر و اطعام هزاران نفر در روز عید غدیر ظهر دیروز، 29 مرداد در خیابان علمدار کویته برگزار شد و علمای اهل سنت، ارادتمندان و دوستداران اهل بیت(ع) در آن حضور یافتند.

حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی، امام جمعه کویته، عبدالحق هاشمی، امیر جماعت ایالت بلوچستان پاکستان، مولانا حبیب الله نقش‌بندی، امیر اهل سنت بلوچستان، عطاء الرحمن، اندیشمند معروف اهل سنت و تعداد دیگری علمای شیعه و سنی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

علمای اهل سنت ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم تأکید کردند: دعوت از اهل سنت در مراسم غدیر، بیانگر وحدت شیعه و سنی است و همه ما عاشق رسول الله(ص) و دلباخته علی(ع) هستیم.

آنان همچنین تصریح کردند: آخرین حج پیامبر(ص)، حجة‌الوداع بود و در این مراسم واقعه غدیر اتفاق افتاد که در آن نبی مکرم اسلام(ص) بر جایگاه مهم امام علی(ع) تأکید کرد و در کتاب‌های اهل سنت به این مسئله اشاره شده است.

به گفته علمای اهل سنت حاضر در ضیافت غدیر کویته رسول الله در روز غدیر بر این امر هم تأکید کرد که من در میان شما قرآن و عترت(اهل بیتم) را به امانت می‌گذارم و تا زمانی که به این تمسک داشته باشید، گمراه نمی‌شوید.

انتهای پیام

captcha