سفر غیررسمی رهبر معظم انقلاب، دلیل عدم حضور تولیت آستان قدس رضوی
کد خبر: 3836684
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱

سفر غیررسمی رهبر معظم انقلاب، دلیل عدم حضور تولیت آستان قدس رضوی

گروه فرهنکی ــ مدیر دفتر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر استقلال اقتصادی، فکری، فرهنگی و سیاسی در مساجد حاکم باشد، مساجد خواهد درخشید و زمینه‌ساز ظهور خواهند شد.

سفر غیر رسمی رهبر معظم انقلاب، دلیل عدم حضور تولیت آستان قدس رضوی/ مساجد سنگر‌های زمینه‌ساز ظهوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس فرازی‌نیا امروز ۳۰ مردادماه، در همایش فصلی «مسجد؛ محور جهاد و مقاومت» در جمع ائمه جماعت و ارکان مساجد مشهد مقدس که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، در خصوص حضور تولیت آستان قدس رضوی در این همایش اظهار کرد: به دلیل سفر غیررسمی رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر مشهد و آماده‌سازی مقدمات حضور ایشان، حجت‌ا‌لاسلام و المسلمین مروی امکان حضور در این همایش فراهم نشد.

وی ادامه داد: دقیقا ۵۰ سال پیش در چنین روزی، گروه منحرف صهیونیست با وابستگی شدید به اروپا و آمریکا و با هدف به ظاهر مقدس که نشان از انحراف زیاد آنان داشت، برای زمینه‌سازی ظهور حضرت عیسی مسیح(ع)، طرح تفریق مسجد‌الاقصی، به عنوان سومین مسجد مبارک در عالم اسلام و اولین مسجدی که نام مسجد در اسلام بر آن صدق کرده را در دستور کار خود قرار دادند.

مدیر دفتر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد: ابتکار بسیار خوبی با همکاری سازمان یونسکو و پیگیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سازمان کنفرانس اسلامی شکل گرفته و امروز را به عنوان روز جهانی مسجد به رسمیت شناخته است.

فرازی‌نیا بیان کرد: طبق فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص)، ما به عنوان «اهل المساجد»، اهل الفضائل (صاحبان فضیلت) هستیم. متاسفانه با تمام تلاش‌ها، همت‌ها و اقدامات جهاد‌ی که در ۴۰ سال گذشته اتفاق افتاده، هنوز هم مانند ۱۴۰۰ سال قبل از انقلاب برخی از آیات مبارک قرآن کریم محقق نشده‌اند.


وی با ذکر آیاتی از آیات قرآن کریم افزود: گرچه که سید الشهدا، امام حسین (ع) در فاصله زمانی کمتر از ۵۰ سال از نزول قرآن، بر پایه نهضت عاشورا اصل اسلام را تثبیت کرده و مایه ماندگاری آن شده است، اما بعد از آن عاشورا مسجد و اهل مسجد دچار انحراف شدند، انحرافی که مسجد را سنگر نمی‌داند، مسجد را محل عبادت فردی می‌داند و مسجد را به حاکمیت و سیاست مرتبط نمی‌داند.


مدیر دفتر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: رحمت و رضوان خداوند نثار امام راحلمان باد که با به اهتزاز درآوردن پرچم عزت اسلام و تشیع در این کشور، مساجد را به عنوان سنگر معرفی کرد، سنگر‌ها نباید خالی باشند، در این سنگر‌ها ضمن توجه به اقدامات فیزیکی دشمن باید به مراقب حریم فرهنگی و انحرافات باشیم.


فرازی‌نیا خاطرنشان کرد: جلوگیری از انحراف جامعه با سه رکن مهم ممکن خواهد شد، غفلت زدایی، جهل زدایی و آزادپروری مردم. اگر مردم مسلمانند باید بدانند که اسلام مکتب تعلیم و علم آموزی است، اگر مردم در سنگر علم و فضیلت مساجد حاضر شدند، طبیعتا از این وظیفه غافل نخواهند شد. شاید انسان عالم باشد اما آن علم حقیقی را ندارد، لذا باسواد خواهد بود اما با نور، معرفت و بصیرت نیست و این مسئله نیز لازم بوده اما کافی نیست.

وی ادامه داد: مسجد باید با جهل‌زدایی، غفلت‌زدایی و آزاد پروری مردم، سنگر دفاع از حریم مقدسات و ولایت باشد. امیرالمومنان(ع) در این خصوص می‌فرمایند: «بندگی خدا کن، آزاده خواهی بود.»

مدیر دفتر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس بیان کرد: اگر استقلال اقتصادی، فکری، فرهنگی و سیاسی در مساجد به عنوان سنگر تمام سلایق فکری، دینی، فرهنگی و انقلابی حاکم باشد، این سنگر خواهد درخشید و زمینه‌ساز ظهور خواهد شد، طبق گفته امام راحل (ره) که انقلاب را به عنوان انفجار نور معرفی کردند، مساجد نیز به عنوان مرکز این انوار بوده و خواهند بود و ما نیز در انتظار خورشید برای زمینه‌سازی ظهور هستیم.

فرازی‌نیا ضمن خواندن حدیثی از امام رضا (ع) بیان کرد: انتظار، سه رکن مهم دارد؛ امید، عمل و اعتقاد که این سه رکن مهم در سایه‌سار عملکرد ما به عنوان ائمه جماعت، هیات امنا و فعالان فرهنگی مساجد خواهد بود.

وی افزود: به عنوان تاسیس کمیسیون بررسی امور شفا یافتگان رضوی به توفیق جدیدی در آستان قدس رضوی دست پیدا کرده‌ایم. اگر شما در مناطق خود و در مساجد با مومنینی که ادعای شفاعت توسط امام رضا (ع) را دارند، مواجه شدید، تبلیغ و ترویج صحیح استاندارد این موضوع خدمت فرهنگی بزرگی به بارگاه امام مهربانی‌ها و تفکر شیعه خواهد بود و لذا دو روحانی، دو قاضی، دو نیروی حراست و امنیت، دو نفر از خدام امام رضا(ع) و یک پزشک عمومی و پزشکان مرتبط با موضوع پرونده‌ها، هیات ۹ نفره‌ای را تشکیل داده‌ایم که در صحن آزادی موارد گزارش شده در ۵ سال اخیر را بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha