خراسان‌شمالی میزبان؛ شب‌های فرهنگی ترکمنستان
کد خبر: 3836685
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

خراسان‌شمالی میزبان؛ شب‌های فرهنگی ترکمنستان

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از میزبانی استان به منظور برپایی شب‌های فرهنگی ترکمنستان طی دو روز در این خطه خبرداد.

خراسان‌شمالی میزبان؛ شب‌های فرهنگی ترکمنستان

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، ۳۰ مرداد در نشست خبری اظهارکرد: با توجه به وجود مشترکات فراوان، شب‌ فرهنگی ترکمنستان در خراسان شمالی و در محل بوستان ملی بش قارداش برپا می‌شود.
وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی طی فردا شب ۳۱ مرداد و یکم شهریور ماه میزبان ۲۰ نفر از هنرمندان کشور ترکمنستان است، افزود: با توجه به وجود مرز مشترک بین خراسان‌شمالی و ترکمنستان برگزاری این برنامه در راستای استفاده مشترک از ظرفیت فرهنگی، هنری و اقتصادی عشق آباد و بجنورد از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی بیان کرد: امسال در حوزه فعالیت‌های قرآنی رشد ۱۰۰ درصدی را داشته‌ایم به طوری که در حوزه قرآن و عترت از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده ایم.
فرخنده با بیان اینکه در سفر رییس جمهور سه مصوبه مجتمع فرهنگی تصویب شد، گفت: برای سه مجتمع فرهنگی گرمه، جاجرم و فاروج اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.
وی ادامه داد: همچنین برای کتابخانه اسفراین که از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخورد است اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته که در سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.
فرخنده در رابطه با برگزاری نمایشگاه کتاب در استان بیان کرد: این نمایشگاه در مهرماه سال جاری در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که هدف اصلی در نمایشگاه سال جاری افزایش کیفی سطح نمایشگاه است.
انتهای پیام

captcha