پزشکی که مدافع حرم شد/ مقابله با طمع سخت‌تر از شکست داعش
کد خبر: 3836709
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶

پزشکی که مدافع حرم شد/ مقابله با طمع سخت‌تر از شکست داعش

گروه فرهنگی ـ یک پزشک مدافع حرم با اشاره به اینکه باید به فرزندان خود درستکاری در اشتغال را آموزش دهیم، گفت: شغلی که همراه با خدمت باشد ارزشمند و قابل تقدیر است، شرایط جنگ در کشور سوریه و دفاع از حرم برای من یک جهاد اصغر بود، اما مقابله با طمع در مسند ریاست جهاد اکبر است.

پزشکان ایرانی در سوریه با اخلاق مداری موجب سازندگی شدندعبداله فدایی اطهر، سرپرست بیمارستان آتیه استان همدان، پزشک و مدافع حرم حضرت زینب(س) با حضور در دفتر ایکنا از همدان، اظهار کرد: در دوران دبیرستان و دانشگاه به دلیل علاقه به رشته پزشکی دوبار تغییر رشته دادم.

وی افزود: در دبیرستان رشته ریاضی را انتخاب کردم و پس از قبولی در دانشگاه انصراف دادم و علاوه بر کنکور ریاضی، در کنکور هنر نیز شرکت کردم و رتبه 50 را به‌دست آوردم اما در نهایت به دلیل علاقه بیشتر به رشته پزشکی مجدد در کنکور تجربی شرکت کرده و در پزشکی پذیرفته شدم.

فدایی اطهر با اشاره به اینکه شغل هر انسان جوهره اوست، گفت: نه تنها در رشته پزشکی بلکه در تمامی عرصه‌های شغلی بایستی وظایف خود را به‌درستی و به موقع انجام داد تا موفق شد.

سرپرست بیمارستان آتیه همدان با اشاره به اینکه باید به فرزندان خود درستکاری در اشتغال را آموزش دهیم، بیان کرد: شغلی که همراه با خدمت باشد ارزشمند و قابل تقدیر است.

فدایی با بیان اینکه عرصه پزشکی تنها با گرفتن مدرک پایان نمی‌پذیرد، تاکید کرد: کسب مهارت در فعالیت‌های بالینی لازم است، مدرک‌گرایی نباید وجود داشته باشد بلکه افزایش توانایی در هر مهارت سبب توسعه و پیشرفت و عزت ملی یک کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: پرورش نیروهای متخصص به‌ویژه علاقه‌مندان عرصه پزشکی نیازمند الگو گرفتن از حضرت علی(ع) است؛ چراکه ایشان خود را با کار و واقعیت‌های موجود درگیر می‌کردند تا در آن موفق باشند.

باور انسان؛ اساس تغییرات

سرپرست بیمارستان آتیه همدان با اشاره به اینکه باورهای انسان سبب ایجاد تغییرات خواهد شد، گفت: با اعتقاد و باور به توانایی‌ها و توکل به خداوند می‌توان تغییرات بسیار موثری جهت ارتقای خویش و حتی کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولین بار در سال 94  در کشور سوریه به‌عنوان مدافع حرم حضور یافتم، بیان کرد: برای بار دوم نیز به‌عنوان پزشک به سوریه اعزام شدم.

فدایی با اشاره به اینکه شرایط جنگ در کشور سوریه و دفاع از حرم برای من یک جهاد اصغر بود، ابراز کرد: طمع در زندگی امروز و در مسند ریاست و یا قدرت بودن سبب مشکلات بسیاری است و سالم و درست زندگی کردن  در جامعه امروز یک نوع جهاد اکبر است.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه معنویات فراتر از مادیات است، گفت: شرایط در کشور سوریه برایم مساعد بود؛ چرا که حضور در جبهه جنگ، جهاد ساده‌تری نسبت به زندگی است در لحظات روزمره زندگی باید مراقب حق و ناحق‌هایی که بی اختیار و یا حتی با غرض انجام می‌شود بود و این کاری سخت‌تر از جهاد با دشمنان است.

فدایی بیان کرد: اولین بار که به‌عنوان مدافع حرم برای درمان به سوریه رفتم با دیدن مدافعان حرم حضرت زینب(س) که به‌صورت واقعی با دشمنان می‌جنگیدند و با سربلندی از حرم مطهر دفاع می‌کردند بسیار امیدوار شدم و پس از بازگشت دوباره تصمیم گرفتم بار دیگر به سوریه بروم.

طبابت در مناطق جنگی

وی با اشاره به اینکه حضور یک پزشک در مناطق جنگی می‌تواند از تلفات انسانی جلوگیری کند، توضیح داد: احتمال مسئله‌ای مانند قطع عضو با حضور یک پزشک در کنار مبارزات رزمندگان می‌تواند به صفر برسد؛ چراکه با رعایت برخی اصول می‌توان تا ۴ الی ۵ ساعت امکان پیوند عضو را ایجاد کرد.

این پزشک مدافع حرم ادامه داد: قبل از عملیات برای رزمندگان توضیح می‌دادیم که چطور با چفیه و سلاح خود اگر قسمتی از بدن دچار مجروحیت شد آن را به‌درستی ببندند تا پس از آن مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: در جنگ‌های مختلف و حتی در دوران دفاع مقدس افرادی بر اثر نداشتن آموزش‌های ابتدایی و اولیه جان خود را از دست دادند، در صورتیکه داشتن این آموزش‌ها می‌تواند از مرگ بر اثر خونریزی شدید جلوگیری کند علاوه بر اینکه حضور پزشک در یک گروه رزمنده از لحاظ روانی بسیار می‌تواند ایجاد انگیزه و انرژی کند.

فدایی اظهار کرد: مدافعان حرم با توانمندی‌های بسیاری که دارند با فروتنی و تمام قوا می‌جنگند و تمام افراد با حداقل هزینه و امکانات بیشترین دفاع را انجام می‌دهند و مدافعان حرم نمایانگر قدرت هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم سوریه توجه و علاقه ویژه‌ای به ایرانی‌ها دارند، توضیح داد: مردم کشور سوریه مدافعان حرم ایرانی را به‌درستی و اخلاق‌مداری می‌شناسند و اخلاق‌مداری ایرانی‌ها در نظام و دفاع بسیار موثر بوده است.

مدافعان حرم به‌دنبال سازندگی بودند

فدایی یادآور شد: لذت‌بخش‌ترین قسمت در دفاع از حرم و کشور سوریه این است که جوانان پیش‌قدم شدند و با روحیه شاد به همراه تلاش مقاومت کردند.

سرپرست بیمارستان آتیه همدان با اشاره به وظایف فرزندان و جوانان کشور در جامعه گفت: از فرزندان خودم و تمام جوانان کشورم انتظار دارم که با داشتن ادب، اخلاق، حجاب سبب ریشه‌کنی فساد و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شوند.

وی با بیان اینکه حضور ایرانی‌ها در دفاع از حرم زینب(س) سبب سازندگی شد، گفت: توانایی و قدرت انسان‌ها تنها در عمل نمایان خواهد شد و عملکرد بسیار خوب ایرانی‌ها در سوریه سبب پیروزی شد و مدافعان حرم به‌دنبال منافع فردی خود نبودند بلکه به‌دنبال منافع ملی بودند.

فدایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نه تنها در کشور ایران فرزانه است و بهترین عملکرد را دارد بلکه با دور اندیشی‌های خود قلوب را مدیریت می‌کند‌، اظهار کرد: مردم مسلمان سایر کشورها بخصوص مدافعان حرمی که از سایر کشورها در سوریه حضور داشتند ارادت ویژه‌ای به رهبرمان دارند و همیشه به سخنان رهبر عزیزمان عمل می‌کنند.

فدایی بیان کرد: افرادی در رشته پزشکی موفق هستند که با علاقه و بدون هدف کسب مادیات در این عرصه قدم می‌گذارند، اینطور نیست که تمام پزشکان درآمد بالایی داشته باشند.

ولایت‌پذیری سایر مسلمانان نسبت به رهبر معظم انقلاب

فدایی اطهر با بیان اینکه آینده‌نگری مقام معظم رهبری در مدیریت کشور یک مدیریت فردی نیست بلکه مدیریت الهی است، یادآور شد: اگر شرایط سخت در جامعه وجود دارد به دلیل کم‌کاری مسئولانی چون من است و دقت کم و انجام کارهای بیهوده باید اصلاح شود.

وی  با اشاره به اینکه هجده سال سابق فعالیت در عرصه پزشکی دارد، گفت: پزشکان، قشر زحمت‌کش جامعه هستند که اخلاق مداری و ایجاد رضایت‌مداری در بیماران از وظایف اصلی آن‌هاست.

فدایی اطهر سرپرست بیمارستان آتیه همدان با اشاره به اهداف مدافعان حرم در سوریه بیان کرد: اصلی‌ترین هدف حضور مدافعان حرم در بحث حمایت از مظلومیت مردم این کشور است.

وی ادامه داد: شیعیان واقعی با دیدن مظلومیت این کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته و با یاری خداوند سبب ایجاد اعتماد به نفس و قوت در سوریه شدند.

فدایی اطهر اظهار کرد: پرورش جوانانی چون گروه‌های انقلابیون و فاطمیون سبب شکست دشمن خواهد شد و آمریکا این غول شیطانی که با تشکیل گروه‌هایی مانند داعش سبب وحشت بین مردم می‌شوند توسط همین جوانان شکسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مستندسازی دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم بایستی صورت گیرد، گفت: مستندسازی دغدغه‌های جنگ به معنای لذت بردن از کشتن دشمن نیست بلکه نمایانگر قدرت کشور در تمام حوزه‌های نظامی ـ اقتصادی اسلام است.

انتهای پیام

captcha