جشن خانوادگی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در یزد برگزار شد
کد خبر: 3836840
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

جشن خانوادگی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در یزد برگزار شد

گروه اجتماعی ــ جشن خانوادگی خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان به‌همت انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری یزد در دانشگاه یزد برگزار شد.

جشن خانوادگی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در یزد برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، جشن خانوادگی خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان به‌همت انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری یزد 31 مردادماه در دانشگاه یزد برگزار شد.

احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم اظهار کرد: باید نقش خانواده‌های خبرنگاران را نیز مورد توجه قرار داد؛ چرا که همراهی خانواده‌ها کمک بزرگی به انجام رسالت خبرنگاران می‌کند.

ترحمی با اشاره به هفته دولت گفت: هفته دولت فرصت خوبی خواهد بود تا با یاری خبرنگاران دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم معرفی شود و می‌توان در این هفته با انسجام و یکدلی بیشتر و با همراهی همه اقشار برای آبادانی کشور تلاش کرد.

قاسم برید لقمانی، سرپرست دانشگاه یزد نیز در این مراسم گفت: اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین نیازهای جامعه است و اصحاب رسانه در برآورده‌سازی این نیاز نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: در تعریف خبرنگار گفته می‌شود، خبرنگار کسی است که با اتکا به ذوق و استعداد شخصی، همچنین با توجه به مسئولیت اجتماعی، وظیفه گردآوری و سامان دادن اخبار و انتقال آن‌ها را با وسایل ارتباط جمعی به مخاطبان بر عهده دارد.

برید لقمانی با تأکید بر اینکه بر اساس اعلامیه سازمان یونسکو، خبرنگاران باید کوشش کنند تا اخباری که در اختیار عموم می‌گذارند درست، دقیق و معتبر باشد، گفت: انتظار می‌رود اصحاب رسانه استانداردهای خبرنگاری را رعایت کرده و به اصول اخلاقی آن پایبند باشند.

وی با اشاره به برخی بی اخلاقی‌ها در این عرصه گفت: متأسفانه گاهی به دلایلی از جمله شتاب در انتشار یک خبر، صحت و سقم خبر بررسی نشده و اخباری خلاف واقع منتشر شده است.

برید لقمانی بیان کرد: دانشگاه یزد نیز در چند مورد درگیر چنین اخبار ناموثقی بوده است. انتشار چنین اخباری از سرعت حرکت دانشگاه برای انجام فعالیت‌های خود می‌کاهد و دانشگاه را از رسالت اصلی خود دور می‌کند. اصحاب رسانه باید همیشه رسالت خود را از دریچه تعهد، صداقت و امانت‌داری تعریف کنند.

سرپرست دانشگاه یزد به استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: با توجه به گستردگی استفاده از فضای مجازی باید به سمت تولید محتوای مناسب برای فضای مجازی حرکت کرده و از فرصت مناسبی که این فضا در اختیار ما قرار داده درست استفاده کنیم.

برید لقمانی تأکید کرد: درهای دانشگاه یزد همیشه به روی خبرنگاران باز است. خبرنگاران می‌توانند از نزدیک در جریان فعالیت‌های دانشگاه قرار گرفته و ما را نقد کنند، مجموعه دانشگاه یزد پذیرای نقدهای سازنده و منصفانه اصحاب رسانه خواهد بود.

یادآور می‌شود، این مراسم با حضور احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد، فاطمه دانش یزدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد، سیدخلف حوتی نژاد معاون اداره‌کل ارشاد استان، داود پاک طینت مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان، سعید زارع، جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، علی صالحی، مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد و جمعی از مدیران به خبرنگارانی که از سلسله جلیله سادات بودند، شال سیادت اهدا شد.

انتهای پیام

captcha