پیشروی ارتش سوریه در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها با آزادی «کفرزیتا»
کد خبر: 3836847
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

پیشروی ارتش سوریه در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها با آزادی «کفرزیتا»

گروه بین‌الملل ـ یک منبع نظامی از سیطره ارتش سوریه بر شهرک «کفرزیتا»(از شهرک‌های بزرگ حومه شمالی شهر حمات) خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»؛ یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه توانستند، امروز، اول شهریورماه، پس از سیطره بر شهر راهبردی «خان شیوخون» در حومه ادلب، شهرک کفر زیتا در حومه شمالی حمات را از اشغال عناصر مسلح آزاد  و کنترل آن را به دست بگیرند.

طبق اعلام منبع مذکور، نیروهای ارتش به پیشروی‌های خود در حومه شمالی حمات و حومه جنوبی ادلب بعد از تثبیت سیطره‌ خود بر شهرک راهبردی «خان شیخون» در حومه ادلب ادامه می‌دهند.

یک منبع میدانی سوری نیز به خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل روستاهای «کفر زیتا»، «اللطامنه»، «لطمین» و «تل فاس» در حومه شمالی حمات در دست گرفته است.

ارتش سوریه افزون بر یک ماه پیش عملیات نظامی گسترده‌ای را برای بازپس‌گیری کنترل حومه‌های حمات و ادلب آغاز کرده است.
 
گذرگاه انسانی

همچنین، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ارتش این کشور یک گذرگاه انسانی در منطقه «صوران» واقع در حومه شمالی حمات برای خروج شهروندان از مناطق تحت سیطره تروریست‌ها باز کرده است.

براساس اعلام وزارت خارجه سوريه، این گذرگاه انسانی با حمایت ارتش و در راستای کاهش درد و رنج شهروندان و رسیدگی به وضعیت آن‌ها ایجاد شده و کسانی که تمایل دارند از مناطق تحت سیطره تروریست‌ها خارج شوند، می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
همچنین، ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه، ترکیه را مسئول رخدادهایی که در ادلب صورت خواهد گرفت، دانست و این کشور را به عدم پایبندی به هرگونه توافقات سوچی در خصوص کاهش تنش در این استان متهم کرد.
 
وی گفت: گذرگاهی که سوریه آن را در «صوران» باز کرد، در راستای تأکید دولت سوریه برای حفظ جان شهروندان خود و کاستن رنج‌های آنها به دلیل حضور تروریست‌ها در آن منطقه صورت گرفت.
 
انتهای پیام
captcha